Samstag, 14. Juni 2014

اعدام قریب الوقوع ۴زندانی سیاسی کرد و استمداد خانواده های آنها از ارگانهای بین المللی

اعدام قریب‌الوقوع 4زندانی سیاسی کرد
اعدام قریب الوقوع 4زندانی سیاسی کرد
رژیم آخوندی قصد اعدام 4زندانی سیاسی، حامد احمدی، کمال ملائی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی را دارد. 

دژخیمان به پدر حامد احمدی که امروز (شنبه 24خرداد) فرزندش را در زندان گوهردشت کرج ملاقات کرده بود گفته اند این آخرین ملاقات تو با حامد خواهد بود. دژخیمان این چهار زندانی سیاسی را صبح امروز از بند عمومی به سلولهای انفرادی منتقل نمودند. اقدامی که خبر از اعدام قریب الوقوع آنها می دهد. 

خانواده ها و بستگان این چهار زندانی سیاسی کرد در اعتراض به این جابه جایی در مقابل زندان گوهردشت تا ساعت 22 امشب تجمع و تحصن کرده بودند. اما مأموران اطلاعات به این خانواده ها می گویند فرزندانشان را به زندان اوین منتقل کرده اند. این خانواده ها برای پیگیری وضعیت فرزندانشان به مقابل اوین می روند. یکی از اعضای این خانواده ها گفته است شاید قصد رژیم از این که به ما از انتقال عزیزانمان به اوین خبر داده این باشد که ما را تا صبح سر بدوانند و بعد هم بچه هایمان را بدار بیاویزند. 

خانواده ها در مسیر زندان اوین از تمامی ارگانهای حقوق بشری و دبیرکل ملل متحد برای نجات جان فرزندانشان استمداد طلبیده اند. پدر حامد احمدی از همه ارگانهای حقوق بشری بین المللی از جمله سازمان ملل و احمد شهید درخواست اقدام فوری برای ممانعت از اعدام چهار زندانی سیاسی و سایر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام نمود. 

پدر حامد احمدی گفت ده نفر از این زندانیان به مدت کمتر از ده دقیقه محاکمه شدند، شش نفر آنان را سال قبل اعدام کردند و هم اکنون نیز می خواهند فرزندم حامد را به همراه جمشید و جهانگیر دهقانی و کمال ملایی بدار بیاویزند. 

دژخیمان پیش از این به دنبال اعتصاب غذای 75روزه این زندانیان به آنها وعده داده بودند که حکم اعدامشان را لغو خواهند کرد. 

جهانگیر و جمشید دهقانی، حامد احمدی و کمال ملایی به خاطر «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در کلاسهای اعتقادی و سیاسی، نگهداری و خرید و فروش کتب اعتقادی اهل سنت و سی دیهای سخنرانی و برگزاری شعائر دینی اهل سنت» به اتهام «تبلیغ علیه نظام، افساد فی الارض و محاربه» متهم و به مجازات اعدام محکوم شده اند. 

توسل رژیم آخوندی به احکام اعدام از جمله زندانیان سیاسی و هموطنان عرب و بلوچ و مناطق محروم کشور نشانگر هراس نظام از هم گسیخته ولایت فقیه از گسترش اعتراضات مردم جان به لب رسیده ایران است.
http://www.mojahedin.org/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen