Donnerstag, 12. Juni 2014

در آیینه رسانه ها

در آیینه رسانه ها

واشينگتن تايمز:حقوق بشر، موضوع اساسي در برخورد با رژيم ایران

 تاریخ ایجاد در 20 خرداد 1393
گردهمايي پاريس در روز 27 ژوئن
مكاني مناسب براي پي‌ريزي اصول لازم براي شروع سیاستی نوین، انسانی و واقع‌بينانه در قبال ایران
به قلم لرد مگينس، عضو مجلس اعيان انگلستان
هنگامی که آخرین دور مذاکرات بر سر برنامه هسته ای رژيم ایران در وین به پایان رسید، گزارش های طرفین  از عدم حصول هیچگونه توافق قابل بحثی حکایت میکرد. واکنش ها نسبت به شکست مذاکرات متفاوت بودند، برخی از مقامات تلاش می‌کردند تا پیش از توافق نهایی ۲۰ ژوئیه خوش‌بینی خود را حفظ کنند، در حالی که سایرین تصدیق کردند که ضرب‌الاجل ممکن است نیاز به تمدید داشته باشد.
آن‌چه ظاهراً نادیده گرفته شده، واقعیت حقوق بشر مردم ایران است که به نظر می‌رسد از دستور کار محو شده باشد. مطمئناً، مسائل مربوط به حقوق بشر و کنترل سلاح‌های هسته‌يی تفکیک ناپذیرند. به‌نظر می‌رسد که غرب از ترس تحريك رژیم ایران، در مورد وضعیت اسفبار شهروندان ایرانی سکوت پیشه کرده است
در مدت‌زمانی که ایالات متحده با سران فعلی (رژيم ايران) مشغول مذاکره بوده، میزان اعدام‌ها در ایران به‌سطح بی‌سابقه‌يی ارتقا یافته است. از زمانی که روحانی به‌قدرت رسید سانسور اینترنتی هم‌چنان به قوت خود باقی است. در این میان، کسانی که جرأت به‌خرج داده و این محدودیت‌ها را به چالش می‌کشند، غالباً در معرض زندان و شکنجه قرار می‌گیرند.
میلیون‌ها ایرانی به‌دلیل سرکوب و وابستگی‌های سیاسی‌شان از زادگاه خود گریخته‌اند. بسیاری از این افراد به برقراری و شکوفايی آزادی و دمکراسی در کشورشان متعهد هستند. جمع کثیری از آنها و حامیان شورای ملی مقاومت ایران، تحت هدايت رهبر كاريسماتيك اپوزيسيون خانم مریم رجوی، در ۲۷ ژوئن در پاریس گردهم خواهند آمد. صدها تن از شخصيت‌هاي برجسته و قانونگذاران از کشورهای آزاد جهان به این ايرانيان در تبعيد خواهند پیوست، تا یکپارچه و متّحد،  علت ریشه‌يی رفتن (رژيم) ایران به پای میز مذاکره را به ناظران خارجی یادآوری کنند.
 (رژيم) ایران، فارغ از اين‌كه چه نوع تسلیحاتي داشته باشد، نیرويی خطرناک و بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه به‌شمار مي‌رود.
اگر جامعة بین‌المللی خواستار پیشرفت مي‌باشد،  نکته‌يی که می‌بایست روی آن تأکید کرد این است که چگونه مذاکرات را بر بستر حقوق بشر هدایت کند. (گردهمايي) ماه ژوئن در پاریس مکان مناسبی است تا از آنجا بتوان اصول لازم و ضروری جهت شروع مجدد سیاستی نوین، انسانی و واقع‌بينانه‌تر را در قبال ایران پی‌ریزی نمود.
واشينگتن تايمز12خرداد93
http://www.hambastegimeli.com/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen