Montag, 16. Juni 2014

ایاد علاوی به سی.ان.ان: زمان آن رسیده که مالکی کنار برود

ایاد علاوی در مصاحبه با سی ان ان
ایاد علاوی در مصاحبه با سی ان ا
ایاد علاوی رهبر ائتلاف الوطنیه عراق در گفتگو با سی.ان.ان گفت: مالکی تا کنون دو دوره نخست وزیر بوده است و در تأمین امنیت و تأمین خدمات عمومی شکست خورده است. فساد در کشور جریان دارد، اقتصاد کساد است، و فکر می کنم اکنون زمان آن رسیده که وی کنار برود. 

مجری سی.ان.ان گفت: مالکی با قبضه کردن قدرت و گرفتن تمامی وزارتخانه های کلیدی در دست خود، و با ایزوله کردن سنیها کاری کرد که آنها عملاً علیه مالکی عمل کنند. 

ایاد علاوی گفت: اما فکر می کنم مردم آماده اند که نوری در انتهای تونل ببینند، آنها می خواهند ببینند که چگونه در پروسه سیاسی شرکت داده می شوند بدون این که کسی را به حاشیه برانند، بجز تروریستها یا کسانی که سرمایه های مردم را می دزدند. 

مجری سی.ان.ان از ایاد علاوی پرسید: سالهای 2006 تا2008 دیدیم که عشایر سنی با آمریکا کار کردند تا علیه القاعده بجنگند، حال وضعیت به گونه یی است که سنیها چنان از حقوق خود محروم شده اند که حتی به یک کلمه از حرف نوری مالکی اعتقاد ندارند آیا راهی هست که آنها را به جایی رساند که آنها علیه داعش برخیزند به جای این که به آن کمک کنند؟ 

علاوی گفت: بله فکرمی کنم جواب مثبت است، موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود، باید بلافاصله و فوری یک آشتی ملی در کشور اعلام شود، یک دولت اتحاد ملی تشکیل شود بدون این که مالکی در این دولت حضور داشته باشد. این دولت باید دو وظیفه داشته باشد اول آشتی ملی بدون شرط با مشارکت همه در پروسه سیاسی و دوم ایجاد نهادهایی فارغ از فرقه گرایی.
http://www.mojahedin.org/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen