Sonntag, 29. Juni 2014

تلویزیون العربیه: اپوزیسیون ایران چگونه توانست چنین تعداد عظیمی از مخالفان را در پاریس گردهم آورد؟

انعکاس تلویزیون العربیه از گردهمایی ویلپنت
انعکاس تلویزیون العربیه از گردهمایی ویلپنت
سعد المسعودی، خبرنگار ویژه العربیه در پاریس، در پاسخ به این سؤال گفت: این تعداد عظیم، تمایل مردم ایران برای تغییر را نشان می دهد، وی پس از بیان سابقه کوتاهی از مقاومت ایران در سالهای اخیر گفت:“آنها تلاش می کنند با این گردهمایی به جهانیان نشان دهند که ما با این تعداد می توانیم میلیونها ایرانی را در ایران گردهم آوریم اما آنها اکنون تحت سرکوب قرار دارند و این جمعیت که نمایندگان 5قاره از سراسر جهان از کانادا، از آمریکا، از استرالیا همچنین از کشورهای عربی هستند، می خواهند بگویند که این اپوزیسیون از چنین (پایگاهی) برخوردار است و تعداد بسیاری هم هستند که نتوانسته اند در این محل حضور یابند. این پیامی به جهانیان است که دست کمک به سوی اپوزیسیون در داخل دراز کنند چون… (ایران) در آستانه تغییر است و (اپوزیسیون) خواستار کمک است. 

خبرنگار ویژه العربیه در مورد برجسته ترین شخصیتهایی که در این گردهمایی شرکت داشتند گفت: شخصیتهای شناخته شده که سخنرانی آنها مورد توجه قرار گرفت شامل: زاپاتیرو نخست وزیر سابق اسپانیا، جوزف لیبرمن عضو معروف مجلس سنای آمریکا، که رژیم ایران را متهم به کشتار ملتهای عراق و سوریه کرد همچنین میشل آلیوماری که چندین وزارت فرانسه را برعهده داشته است. ژنرال جیمز کانوی که فرمانده تفنگداران دریایی آمریکایی در عراق بوده است. همچنین شخصیتهای دیگری که نماینده جریانهای سیاسی جهان بودند، از جمله رئیس پارلمان انگلیس که به مدت ده سال در این سمت بوده است و هوارد دین و کسان دیگر. 

مجری العربیه در استودیو این سؤال را مطرح کرد که ویژگی این جلسه چیست؟ و افزود: شاید به نحو بی سابقه ای برخی این را به آنچه در ایران و عراق و سوریه رخ می دهد ربط می دهند و سقوط رژیم فعلی ایران را به سقوط المالکی ربط می دهند. این مقایسه را در چه چارچوبی می توان قرار داد؟ 
گزارشگر العربیه در ویلپنت پاسخ داد: سخنان این شخصیتهای سیاسی و اندیشمند غربی در این جلسه، کاملاً بر روی عراق متمرکز بود. هیچ سخنرانی از اشاره به نوری المالکی که دوره زمامداریش در عراق پایان یافته، صرفنظر نمی کرد و تأکید می کردند که سیاست نوری المالکی عراق را به وخامت بیشتر و از هم گسیختگی بیشتر می کشاند. اکثر سخنان تأکید بر این بود که عراق در آستانه تجزیه است و تجزیه نیز سریعاً منجر به تشکیل دولت ملی نخواهد شد و نوری المالکی کشور را (به پرتگاه) می کشاند و تاریخ ثبت خواهد کرد که در دوران این مرد عراق تجزیه شده است. 

… جولیانی شهردار نیویورک بارها تأکید کرد که آمریکا اشتباهات فاجعه باری در عراق داشته است و باید این وضعیت را اصلاح کند و نخست وزیر را با نخست وزیری مورد قبول تغییر دهد. این نخست وزیر می تواند شیعه باشد ولی باید تکنوکرات و لیبرال باشد تا بتواند تمامی مذاهب را گردهم آورد تا عراق را از این تونل تاریک که ایران آن را تشدید کرده و با پول و سلاح در پی تجزیه عراق است، خارج کند.
http://www.mojahedin.org/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen