Samstag, 14. Juni 2014

سنای آمریکا - کمیته روابط خارجی، جلسه استماع سفیران پیشنهادی برای عراق، مصر و قطر

جلسه استماع سفیران پیشنهادی برای عراق، مصر و قطر
جلسه استماع سفیران پیشنهادی برای عراق، مصر و
کمیتهٴ روابط خارجی سنای آمریکا جلسه استماع سفیران پیشنهادی برای عراق، مصر و قطر را برگزار کرد. در این جلسه، سناتور رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: عراق باید درک کند که به کارگیری بشکه های انفجاری، عبور هواپیماهای رژیم ایران برای تأمین بشار اسد و سلامت ساکنان کمپ لیبرتی معیارهای ما برای قضاوت بر سر فروش آتی تسلیحات و رابطه ما با این کشور خواهد بود. وی تأکید کرد: تا زمان انتقال ساکنان لیبرتی من مالکی را مسؤل جان آنها به شمار می آورم 
سفیر استوارت جونز نامزد تصدی سفارت آمریکا در بغداد گفت: موضوع کمپ لیبرتی یک موضوع به طور خاص مورد نگرانی و موضوعی بسیار مهم است 
بخشهایی از این جلسه استماع در زیر می آید: 
 
 
رابرت منندز: در عراق در حالی که رهبران سیاسی در حال مصالحه برای تشکیل یک دولت هستند و مردم عراق از نفت صادراتی رو به افزایش خود سود نمی برند و تخاصمات در غرب عراق از سوریه به آن منطقه سرریز کرده است سؤالاتی جدی بی پاسخ می مانند: نقش عراق در سوریه، فعالیتهای شبه نظامیان شیعی که با نیروهای امنیتی اسد می جنگند، نفوذ ایران در عراق و تعهد دولت عراق به حفاظت از ساکنان لیبرتی تا زمانی که ما بتوانیم روند انتقال ساکنان را به پایان ببریم. 
منندز: سفیر جونز، عراقی ها باید درک کنند که به کارگیری بشکه های انفجاری، پروازها و عبور از حریم هوایی (عراق) توسط ایران برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به سوریه، آن هم با مصونیت، و نیز جان افراد کمپ لیبرتی تا زمان انتقال آنها، اینها بخشی از آن چیزهایی خواهند بود که این کمیته از طریق آن، فروش آتی تسلیحات و رابطه ما (با عراق) را مورد قضاوت قرار می دهد. 
 
 
سفیر استوارت جونز: در رابطه با موضوع کمپ لیبرتی، می دانم که این یک موضوع به طور خاص مورد نگرانی و موضوع بسیار مهمی است. وقتی من در سال 2010 و 2011، معاون رئیس هیأت در عراق بودم، ما شاهد یک حمله هولناک به کمپ اشرف بودیم که طی آن بسیاری از افراد کشته و مجروح شدند. به نظرم گام هایی که از آن موقع تا کنون برداشته ایم، نسبتاً مثبت بوده اند. 
دولت ما هدایت این کار را در دست گرفته، سفیر جاناتان واینر فرستادهٴ ویژه وزیر با نمایندگان کشورهای سراسر جهان دیدار می کند و از آنها می خواهد، افراد مجاهدین خلق را بپذیرند. 
منندز: ولی تا آن موقع، من نخست وزیر (مالکی) را مسؤل جان افراد کمپ به شمار می آورم.
http://www.mojahedin.org/news/139556

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen