Samstag, 14. Juni 2014

یک کارشناس سیاسی در سی.ان.ان: تنها شانس عراق، یک رهبر جدید است

مکس بوت کارشناس و مشاور ارشد شورای روابط خارجی آمریکا
مکس بوت کارشناس و مشاور ارشد شورای روابط خارجی 


مکس بوت کارشناس و مشاور ارشد شورای روابط خارجی آمریکا طی مصاحبه یی با سی.ان.ان (23خرداد) عملکردهای مالکی را منشأ وضعیتی که به وجود آمده دانست و گفت: «وقتی به عملکردهای مالکی، به خصوص از سال 2012 به این طرف نگاه می کنیم، می بینیم درست بعد از خروج نیروهای نظامی آمریکا، او همه مخالفان سیاسی سنی خود را جارو کرد و همه آنها را که در از بین بردن القاعده کمک کرده بودند نادیده گرفت... 

مکس بوت افزود: من خیلی شک دارم که مالکی بتواند عراق را دوباره جمع و جور کند. الآن تنها شانس و فرصتی که وجود دارد، این است که عراق یک رهبر جدید به خود ببیند. کسی که فراگیرتر باشد و کارآیی بیشتری داشته باشد. 

مشاور ارشد شورای روابط خارجی آمریکا، بر اشتباهات سیاسی آمریکا انگشت گذاشت و گفت: «از جمله اشتباهات بسیار فاحش آمریکا این بود که اولاً نیروهای خود را از آنجا بیرون کشیدیم و بعد هم در انتخابات 2012 در حالی که ایاد علاوی پیروز شده بود، با رژیم ایران و در همکاری با آن، هردو به حمایت از مالکی پرداختند و گذاشتند دور دوم را هم ببرد». 

مکس بوت به این سؤال که آیا این ارتشی که ما میلیاردها دلار برای آن هزینه کردیم برای نگه داشتن بغداد باقی خواهد ماند؟ پاسخ منفی داد و گفت: «الآن ما شاهدیم که مالکی در حال انتقال شبه نظامیان شیعه برای دفاع از بغداد است. اینها هستند که الآن در خط مقدم جنگ در بغداد قرار دارند».

http://www.mojahedin.org/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen