Mittwoch, 16. Juli 2014

سفير جان بولتون: دولت مالكي مسئول نگراني هايي است كه ما امروز داريم

سفير جان بولتون: دولت مالكي مسئول نگراني هايي است كه ما امروز داريم

 تاریخ ایجاد در 24 تیر 1393
سفير جان بولتون: دولت مالكي مسئول نگراني هايي است كه ما امروز داريم يعني تشديد تضادها بين شيعيان و سني ها و كردها
كمك امريكا به مالكي، كمك به آخوندهاي تهران  است، ما بايد تمركزمان را روي دشمن اصلي در تهران بگذاريم

گفتگوي تلويزيون فرانس 24 با سفير جان بولتون
مجري: آمريكا الان در عراق بايد چه كاري ميكرد. ما شاهد ترديد بر سر سلاحهاي شيمايي در سوريه بوديم كه يك ماه طول كشيد تا آمريكا سر آن تصميم بگيرد.
بولتون: من اينطور فكر نميكنم چرا كه وضعيت خيلي پيچيده تر شده و فكر ميكنم شرايط هم بدتر شده است. من فكر ميكنم دولت مالكي تا حد زيادي مسئول نگراني هايي است كه ما امروز داريم، تضادها بين شيعيان و سني ها  و اكراد . من فكر نميكنم كه ايالات متحده بايد كاري براي كمك به رژيم مالكي بكند چون كه در اينصورت اساسا به آخوندها در تهران كمك ميكند و در حاليكه همه نشانه ها وجود دارد از اينكه بايد گامهاي قوي در مقابل داعش  و بازمانده هاي القاعده برداريم كه به لحاظ نظامي در عراق فعال بوده اند، من فكر ميكنم كه ما بايد خيلي مواظب باشيم كه داعش را از سني ها بطور عام در عراق تميز بدهيم.  بنابراين ما بايد تمركزمان را روي دشمن اصلي در اينجا بگذاريم كه آخوندها در تهران هستند  و سپس نگراني ديگر داعش است.
مجري: حالا كه بحث آخوندها در تهران كرديد، آيا فكر نميكنيد كه آنها بميزان زيادي اصلي ترين سودبرندگان از سرنگون شدن صدام حسين بوده اند؟ 
بولتن: خوب من فكر ميكنم كه تا اندازه اي آمريكا نتوانست از شرايطي كه بعد از سقوط صدام حسين در منطقه ايجاد شد خوب استفاده كند، من فكر ميكنم كه به وضوح آخوندها در تهران، رژيم اسد در سوريه آن موقع بسا آسيب پذير تر بودند،  دولت ايران بوضوح بانكدار مركزي تروريسم بمدت 35 سال بوده است و بشكل افزاينده اي به برنامه قابل ارائه سلاح هسته اي نزديك ميشود. من فكر ميكنم ما ميبايست روي آن متمركز ميشديم ولي نه دولت بوش و نه دولت اوباما اين كار را نكردند. 
http://www.hambastegimeli.com/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen