Montag, 21. Juli 2014

فراخوان به جامعه جهاني براي لغو حكم اعدام زنداني سياسي ارژنگ داوودي

فراخوان به جامعه جهاني براي لغو حكم اعدام زنداني سياسي ارژنگ داوودي

 تاریخ ایجاد در 30 تیر 1393
رژيم ضد بشري آخوندي، زنداني سياسي مهندس ارژنگ داوودي، كه از 11 سال پيش در حبس به سر مي برد را در يك دادگاه فرمايشي به اعدام محكوم كرده است.
آقاي داوودي 61 ساله اهل آبادان، فارغ التحصيل دانشگاه تگزاس آمريكا، در آبان 82 دستگير شد. قضاييه آخوندي او را به اتهامهاي «راه‌اندازی و تاسيس «جنبش آزادی ايرانيان» و «کنفدراسيون دانشجويان ايرانی»، نوشتن «مانيفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، توهين به سران رژيم آخوندي به 11 سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و پنج سال محرومیت از حقوق اجتماعی محكوم كرد.
دژخيمان رژيم آخوندي كه از مواضع قاطع اين زنداني سياسي عليه رژيم آخوندي به شدت خشمگين هستند، براي سومين بار او را به طور غيابي در دادگاه انقلاب كرج، به رياست سردژخيم عاصف حسيني محاكمه و به اتهام «عضویت وهواداری وفعالیت موثردر پیشبرد اهداف سازمان مجاهدين در زندان» به اعدام محكوم كردند. اين حكم روز گذشته (29 تير) به وكيل وي ابلاغ شده است.
ارژنگ داوودي طي 12سال گذشته از زنداني به زندان ديگر منتقل شده و تحت انواع شكنجه ها و اذيت و آزارها قرار گرفته است. وي بارها دست به اعتصاب غذا زده و مدتهاي طولاني در سلولهاي انفرادي بسر برده است. او اكنون در زندان بندرعباس به سر مي برد.
محكوم كردن يك زنداني سياسي به خاطر فعاليتهاي سياسي وي در زندان، سقف جديدي در ديكتاتوري و سركوب است كه فقط از فاشيستهاي حاكم بر ايران ساخته است.
مقاومت ايران كميسر عالي حقوق بشر و شوراي حقوق بشر ملل متحد و ديگر ارگانهاي ذيربط بين المللي و عموم سازمان هاي مدافع حقوق بشر در سراسر جهان را به محكوم كردن، حكم جنايتكارانه اعدام ارژنگ داوودي و تلاش براي لغو اين حكم فرا مي خواند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
30تير1393 (21ژوييه 2014)
http://www.hambastegimeli.com/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen