Montag, 28. Juli 2014

پاريس- كنفرانس «ديكتاتوري ديني در ايران كانون جنگهاي فرقه گرايانه در خاورميانه»


پاريس- كنفرانس «ديكتاتوري ديني در ايران كانون جنگهاي فرقه گرايانه در خاورميانه»

 تاریخ ایجاد در 04 مرداد 1393
مريم رجوي: لازمه صلح و دموكراسي در منطقه، خلع يد از رژيم ايران، به مثابه كانون افراطي‌‌گري و تروريسم است
•    ما بمباران مردم فلسطين را محكوم مي كنيم. كشتار غيرنظاميان در غزه توجهات را از عراق و سوريه منحرف، به رژيم ايران سود ميرساند و بايد فورا متوقف شود
•    ارسال سلاح به عراق و سوريه توسط رژيم ايران نقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت است. جامعه جهاني بايد آخوندها را وادار به توقف سلاح كند.
•    همكاري آمريكا با رژيم ايران در عراق يك اشتباه بزرگ است تنها راه خروج از بحران عراق، بركناري مالكي، خلع يد از رژيم ايران و استقرار يك دولت فراگير ملي است.

سخنرانان تصريح كردند كشورهاي غربي با حمايت از مالكي و چشم پوشيدن بر جنايات او و با عدم حمايت فعال از اپوزيسيون دمكراتيك سوريه، بيشترين نقش را در رشد افراطي گري و تروريسم داشته اند.

روز شنبه 4مرداد (26ژوييه) خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، در كنفرانس «ديكتاتوري ديني در ايران كانون جنگهاي فرقه گرايانه در خاورميانه» در پاريس نظام ولايت فقيه در ايران را بدعت گذار افراطي گري تحت نام اسلامخواند و آن را عامل اصلي فجايع و بحرانهاي تحميل شده به جهان اسلام از جمله در عراق، سوريه، فلسطين، لبنان و ساير كشورهاي منطقه دانست.
در اين كنفرانس كه با حضور شخصيتهاي سياسي و مذهبي از كشورهاي مختلف ازچهار قاره جهان برگزار شد، رجوي راه حل عملي براي برقراري صلح، بردباري و دموكراسي در منطقه را خلع يد از رژيم ايران توصيف كرد. خانم رجوي در ارتباط با تحولات منطقه بر نكات زير تأكيد كرد :
1-    ما بمباران مردم بيدفاع فلسطين توسط اسرائيلرا محكوم كرده و خواستار اقدام فوري جهاني براي توقف كشتار و حملات عليه غيرنظاميان مي‌باشيم و از تلاشهاي پرزيدنت محمود عباس براي رسيدن به آتش‌بس فوري حمايت مي‌كنيم. اين حملات كه توجه جهاني را از بحران عراق و سوريه منحرف مي‌كند، بيش از همه به رژيم ايران سود مي‌رساند و پروژة پايان دادن به تقسيم فلسطين و مشخصاً تشكيل دولت وحدت ملي را كه رژيم ايران از آن عميقاً ناراضي است، با اخلال مواجه مي‌كند.
2-    ارسال سلاح و تجهيزات و هواپيماي جنگي به عراق و سوريه براي حفظ ديكتاتوري مالكي و اسد، نقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت است. جامعه جهاني بايد به سكوت خود در اين زمينه خاتمه دهد و آخوندها را وادار به توقف ارسال سلاح‌ كند.
3-     دولت آمريكا نبايد در عراق در ورطة همسويي و همكاري با رژيم ايران و كمك رساني به حكومت مطلوب اين رژيم فرو برود. اين يك اشتباه بزرگ ديگر در عراق است و نتيجه‌يي جز فرو بردن عراق در جنگ داخلي ندارد.
4-    دروغ‌پردازيهاي رژيم ايران در مورد حمايت مجاهدين از داعش و ارتباط با آن، كذب محض است و هدفش زمينه‌سازي براي كشتار مجاهدين و تكرار فجايع انساني نيست.
5-    ما ضمن ابراز انزجار از ستم و سركوب و تعدي عليه مسيحيان در موصل از مواضع هيأت علماي مسلمين وعشاير عراق در محكوميت كوچاندن اجباري مسيحيان تقدير ميكنيم. هيأت علما به‌درستي سركوب مسيحيان توسط داعش را ”جنايت عليه بيگناهان و خروج از مسيري كه پيغمبر اسلام در رفتار با مسيحيان و ساير اهل كتاب توصيه كرده” دانسته و خواستار بازگشت مسيحيان به خانه‌هايشان شده است.
6-    ما كشورهاي عرب و مسلمان منطقه را فرا مي‌خوانيم كه در اعتراض به صدور تروريسم و بنيادگرايي و نسل كشي در سوريه و عراق و به راه انداختن جنگها و درگيريهاي فرقه يي در تمام دنياي عرب از بحرين و يمن تا لبنان، مناسبات سياسي خود با رژيم ولايت فقيه را قطع كنند
7-    مماشات گروه 5+1 با رژيم ايران و تمديد و تمديد مذاكرات بي انتهاي اتمي نتيجه‌يي جز فرصت دادن به اين رژيم براي فريبكاري بيشتر ندارد. جامعة بين‌المللي بايد اجراي بي‌كم و كاست قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و مشخصاً توقف كامل غني‌سازي را در دستور بگذارد. مذاكره اتمي بايد با حسابرسي از فاشيسم ديني در مورد نقض وحشيانة حقوق بشر در ايران و نسل‌كشي در سوريه و عراق همراه شود. پنهان‌كاري اتمي، لگدمال كردن حقوق بشر و صدور ارتجاع و تروريسم سه وجه تجزيه ناپذير از تماميت ولايت فقيه است.
رجوي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: رژيم ايران و دست نشاندگان عراقيش تلاش ميكنند تا با بهره برداري از شرايط كنوني عراق براي اقدامات سركوبگرانه و جنايتكارانه عليه مجاهدان ليبرتي زمينه‌سازي و بهانه جويي كنند. در چنين شرايطي ملل متحد و ايالات متحده، بايد برطبق تعهدات خود و مطابق قوانين بين‌المللي به انتقال فوري همه آنها به اروپا يا آمريكا مبادرت كنند و تا آن زمان اقدامهاي فوري براي حفاظت آنها در ليبرتي به عمل بياورند و ناظران ملل متحد و يك واحد كلاه آبي را بطور دائمي در ليبرتي مستقر كنند.
در اين كنفرانس سيد احمد غزالي، نخست وزير سابق الجزاير،بدر جاموس، نايب رئيس ائتلاف ملي سوريه، دكتر نذير حكيم المرفق، دبير اين ائتلاف؛ محمد العريبي، وزيرخارجه سابق مصر، خليل مرون، امام مسجد شهر اوري از فرانسه؛ نعايم العجارمه، رئيس كميسيون زنان و مدالله طراوانه پارلمانترورئيس حزب الامه اردن؛ نجيمه طايطاي وزيرپيشين، نعيمه بوشارب پارلمانتر از مراكش؛ برنارد كوشنر،وزيرخارجه سابق فرانسه؛ راما ياد وزير حقوق بشر سابق فرانسه؛ وليد فارس، كارشناس امورخاورميانه و سفير كينزبرگ از آمريكا، صباح المختار، وكيل از عراق؛ زاهد اروج، پارلمانتر از آذربايجان؛ آمال الدوبعي از يمن؛ استاد جلال گنجه اي، مسئول كميسيون آزادي اديان در شوراي ملي مقاومت ايران و هيأتهايي از امامان مساجد و كميته هاي مسلمانان فرانسه و نمايندگان برخي از انجمنها و جوامع ايراني سخنراني كردند.

سخنرانان تصريح كردند خلاصه كردن مشكل عراق در داعش يك اشتباه خطرناك است كه تنها به سود داعش و رژيم ايران است.آنها گفتند تنها راه جلوگيري از شعله ورتر شدن اين جنگبركناري مالكي و حمايت از مردم و عشاير و گروههاي عراقي است كه عامل اصلي اين خيزش بزرگ هستند و خود بهترين پاسخ افراطي گري هستند. آنها تاكيد كردند آمريكا و كشورهاي غربي با حمايت از مالكي در عراق و چشم پوشيدن بر جنايات او عليه مردم عراق بويژه اهل تسنن، كما اينكه با بي عملي در قبال جنايات ضد بشري بشار اسد و عدم حمايت فعال از اپوزيسيون دمكراتيك در اين كشور، بيشترين نقش را در رشد افراطي گري و تروريسم داشته اند.
در اين كنفرانس پيامهاي حمايت دكتر طارق هاشمي نايب رئيس جمهور سابق عراق، سرهنگ رياض الاسعد از بنيانگذاران ارتش آزاد سوريه و پيامهاي دهها تن از ژنرالها و افسران ارشد ارتش آزاد سوريه و بسياري از قانونگذاران و فعالان سياسي از كشورهاي عربي و مسلمان در حمايت از اهداف اين كنفرانس قرائت شد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
4مرداد 1393 (26ژوييه 2014)
https://www.blogger.com

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen