Donnerstag, 22. Dezember 2016

چه کسی حق دارد در مورد مردم سوریه تصمیم بگیرد؟ مصاحبه با یکی از سخنگویان اپوزیسیون سوریه

ریاض نعسان سخنگوی هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون

ریاض نعسان سخنگوی هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون

بعد از جلسه سه جانبه میان روسیه و ترکیه و رژیم ایران، طرفهای شرکت‌کننده بیانیه‌یی تحت نام «اعلامیه مسکو» صادر کردند. اپوزیسیون سوریه از این‌که در این اجلاس شرکت نکرده انتقاد کرد و رقم زدن سرنوشت مردم سوریه بدون حضور نمایندگان آنها را رد کرد.

اعلامیه مسکو نقشه مسیری را برای حل بحران سوریه ترسیم کرده است. روسیه و رژیم ایران به همراه ترکیه آمادگی خود برای گفتگوهای سیاسی با هدف دستیابی به توافقنامه‌یی برای حل بحران سوریه را اعلام کردند. با این وجود، مشکلات باقیمانده میان سه کشور، هم‌چنان به قوت خود باقیست. اعلامیه مسکو، هر گونه نقش و مشارکت سازمان ملل و یا کشورهای دوست مردم سوریه را کنار گذاشته و آنها را در این تصمیم‌گیری وارد نکرده است. امری که برای اپوزیسیون ناروشن است.

ریاض نعسان سخنگوی هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون:
«اگر ترکیه نبود، باز هم، دشمنان با همدیگر گفتگو می‌کردند و به نیابت از مردم سوریه تصمیم می‌گرفتند».

ابهامات سیاسی با رازهای جابه‌جایی اهالی شرق حلب همسان شده است. عملیات جابه‌جایی و کوچ اجباری نیز با وجود ابهامات و تنشهای موجود اما به نهایت خود دارد نزدیک می‌شود.

باز هم بازی آمار و ارقام به خط بحران انسانی حلب بازگشته است. بنا‌ به گفته دیدبان حقوق‌بشر سوریه، هدف از اینکار تشویش واقعیت و تجارت با درد و رنج اهالی محاصره شده است. زیرا طرفهای مختلف آمارهای مختلفی از خروج شهروندان اعلام کرده‌اند.

چندین اتوبوس نیز که اغلب آنها را رزمندگان شرق حلب، تشکیل می‌دهند، هنوز نتوانسته‌اند به‌طور کامل از حلب خارج شوند.

از سوی دیگر شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان مانع از ورود هیأت آشتی به شهر مضایا در حومه دمشق برای خارج کردن خانواده‌های محاصره شده در این شهر، شده است. به این ترتیب عملیات تخلیه 15000نفر از شهر مضایا به‌دلیل عدم وجود مکانیزمها و تضمینها متوقف شده است.
https://www.mojahedin.org/news/190553

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen