Donnerstag, 22. Dezember 2016

حکم بازداشت انیس امری (عامری) مظنون اصلی حمله برلین و جایزه۱۰۰هزار یورویی برای بازداشت او

انیس امری (عامری) مظنون اصلی حمله برلین

انیس امری (عامری) مظنون اصلی حمله برلین

به گزارش خبرگزاری فرانسه دادستانی آلمان، روز چهارشنبه اول دی95، با انتشار دو عکس از «انیس عامری»، مظنون تونسی حمله برلین، جایزه‌یی به‌مبلغ ۱۰۰ هزار یورو برای یافتن او تعیین کرد.

بنا‌ به این گزارش مقامهای آلمانی با انتشار تصاویری از وی گفته‌اند این فرد 24سال سن دارد و مظنون اصلی حمله برلین است. پلیس هشدار داده است که انیس عامری به احتمال قوی مسلح و قادر به اعمال خشونت است.

حکم بازداشت انیس عامری پس از شناسایی کارت اقامت موقت او که زیر صندلی کامیون پیدا شده، صادر شده است. بنا بر گزارشها احتمالاً این مرد در درگیری با راننده اصلی کامیون زخمی شده باشد. راننده کامیون که مردی لهستانی بوده در درگیری با مظنون حمله به ضرب چاقو و گلوله کشته شده است.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از دادستانی آلمان، افزود انیس عامری تابستان سال گذشته وارد آلمان شد و تقاضای پناهندگی کرد اما این تقاضا در ماه ژوئن سال جاری رد شد. این در حالیست که روزنامه «زود دویچه» چاپ آلمان گزارش داده بود که وی اجازه اقامت موقت در این کشور را پیدا کرده بود.

بنا‌ به این گزارش، اخراج انیس عامری به علت مشکلات اداری و عدم شناسایی‌اش در تونس انجام نشده بود و بر پایه گزارشها، دولت تونس روز چهارشنبه مدارک مربوطه را برای اخراج وی از آلمان، ارائه کرده است.

به نوشته روزنامه 'آلگماینه'، این مظنون با دو نام و اطلاعات مختلف مربوط به تولد در آلمان ثبت شده است. نام دیگر او 'احمد عمری' ذکر شده است. این مدارک در منطقه کلوه (Kleve) در ایالت نوردراین ـ وستفالن صادر شده‌اند. گفته می‌شود او بارها اطلاعات مربوط به هویت خود را تغییر داده است.

خاطرنشان می‌شود این مظنون حمله تروریستی شامگاه دوشنبه29آذر با راندن یک کامیون در یک بازارچه کریسمس در برلین، ۱۲ تن را کشت و ۴۸ تن را مجروح کرد. وزیر کشور آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد حال ۱۴ تن از ۲۴ فردی که در بیمارستان بستری هستند، وخیم است و بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند.
https://www.mojahedin.org/news/190541

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen