Sonntag, 25. Dezember 2016

تجمع‌های اعتراضی کارگران، غارت شدگان و دانشجویان در تهران، مشهد، اهواز و بوشهر

تجمع اعتراضی - آرشیو

تجمع اعتراضی - آرشیو

اقشار مختلف میهنمان صبح امروز یکشنبه5دی به‌رغم بارش باران و هوای سرد در تهران، مشهد، اهواز و بوشهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در تهران و در مقابل مجلس ارتجاع از ساعت 7 صبح امروز یکشنبه 5دی بیش از 700تن از متقاضیان مسکن مهرپردیس به‌رغم بارش شدید باران در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع‌کنندگان پلاکارهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده است:
برخلاف همه جای دنیا در پردیس ثبت با سند برابر نیست؛ 
ابطال اسناد مالکیت ما امضای جواز دفن ماست.

تجمع‌کنندگان همچنین شعار می‌دهند
ارگان خیانت می‌کند مجلس حمایت می‌کند
ای ارگان حیا کن پردیسان را رهاکن
هیهات مناالذله هیهات مناالذله

در تهران همچنین بیش از 150تن از کارمندان قراردادی وابسته به اداره کشاورزی صبح امروز یکشنبه 5دی برای دومین روز متوالی در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع‌کنندگان خواهان استخدام خود هستند. آنها پلاکاردهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده است:
اگر قرار است جهاد کشاورزی نیرویی استخدام کند اولویت باید با قراردادیها باشد
هیهات مناالذله
قراردادی – قراردادی اولویت استخدامی

همچنین صبح امروز یکشنبه ۵دیماه جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در تهران در اعتراض به حل نشدن مشکل استخدامی خود در وزارت نفت، در مقابل مجلس ارتجاع تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان رسیدگی به مشکلات استخدامی خود شدند. خاطرنشان می‌شود نزدیک به ۲۰ ماه است که مشکل استخدامی دانشجویان صنعت نفت بلاتکلیف باقی مانده است.

در مشهد نیز روز یکشنبه 5 دی بیش از 100تن از غارت شدگان پدیده مقابل آفیس در شاندیز تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع‌کنندگان خواهان داراییهای به غارت رفته خود شدند.

در اهواز کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد امروز یکشنبه 5دی برای دومین بار طی چهار روز اخیر در محل این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده دست به این تجمع زدند. و خواستار پرداخت حقوق عقب‌افتاده خود شدند. به گفته کارگران، آنها از مهر ماه و کارشناسان از شهریورماه حقوق به آنها پرداخت نشده است. همچنین مطالبات و تسویه حسابهای 9ماه گذشته نیز هنوز پرداخت نشده است. 
شرکت گروه ملی صنعتی فولاد، پنج سال است که به‌حالت بلاتکلیف مانده و خواسته تمام کارکنان این شرکت تسریع در روند تعیین تکلیف آن است. بر اساس این گزارش، کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد چهارشنبه گذشته نیز تجمعی اعتراضی برای پرداخت نشدن حقوق خود برگزار کردند. گروه ملی صنعتی فولاد که از قطبهای تولید فولاد کشور است در سال 89 با تولید یک میلیون و 360هزار تن محصول نهایی و 300هزار تن فولاد خام (به ترتیب 12 و 13 درصد رشد) بالاترین رکورد تولید را در کشور داشت.

و در بوشهر صبح امروز یکشنبه ۵دی، بیش از صد نفر دانشجویان دندان پزشکی در بوشهر در اعتراض به مشکلات اساسی تنها کلینیک آموزشی دندانپزشکی در استان بوشهر اقدام به تحصن و تجمع کردند.

بصری رئیس مزدور دانشکده دندانپزشکی در وحشت از گسترش این اعتراض دانشجویان به میان آنها رفته و تهدید کرده است که اگر این تحصن را ادامه دهید به ضرر شماست و اگر بر سر کلاس حاضر نشوید از نمره پایانی شما کم خواهد شد.

نبود امکاناتی هم‌چون یونیت دندانپزشکی، استریل کردن تجهیزات، کمبود آب و دیگر تجهیزات دندانپزشکی باعث شده است که مدت ها این کلینیک با مشکلات خدمات دهی برای دانشجویان و بیماران روبه‌رو شود.
https://www.mojahedin.org/news/190743

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen