Dienstag, 13. Dezember 2016

ژنرال جان کین: رژیم ایران بی‌ثبات کننده‌ترین رژیم در منطقه خاورمیانه است

ژنرال جان کین

ژنرال جان کین

ژنرال جان کین از مرکز امنیت ملی جدید آمریکا می‌گوید رژیم ایران بی‌ثبات کننده‌ترین رژیم در منطقه خاورمیانه است و باید با آن مقابله کرد.

در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، ژنرال جان کین سیاستهای باراک اوباما در منطقه خاورمیانه را زیر سؤال برد.
وی گفت: بنیادگرایی اسلامی یک تهدید جهانی است ولی ما کاری نکرده‌ایم. ما یک استراتژی مؤثری علیه داعش در سوریه نداشته‌ایم زیرا که نیروی زمینی نداشته‌ایم.

در عراق ما موصل را می‌گیریم اما اگر ما وحدت در دولت و امنیت نداشته باشیم امنیت تمام کشور آلوده می‌شود. رژیم ایران همیشه در عراق است. امیدوارم بیرون کشیدن ما مانند سال 2011نباشد که فاجعه‌بار بود. ما فرصتهایی را علیه رژیم اسد از دست داده‌ایم. در سوریه از ما کمک خواسته شد ما گفتیم نه. نگه‌داشتن اسد در قدرت یک اشتباه بود.

در سیاست فعلی در افغانستان ما پیروز نمی‌شویم. من معتقدم باید روسها را متوقف کرد. ما نباید تا آنها رفتارشان را عوض نکرده‌اند امتیازی به روسیه بدهیم.
ما باید مردم آمریکا را نسبت به تهدیدهایی که داریم مطلع سازیم. آنها خطر ر ا باید احساس کنند و این برای رهبری جدید آمریکا قابل‌توجه است و توصیه من سرمایه‌گذاری در زمینه سیستم دفاعی است. من از این‌که ژنرال ماتیس برای وزارت دفاع انتخاب شود امیدوار شده‌ام.
ژنرال جان کین تصریح کرد رژیم ایران دنبال سلاح اتمی بوده است و دستیابی به این سلاح هدف استراتژیک این رژیم است.
به گفته ژنرال جان کین رژیم ایران همچنین بی‌ثبات کننده‌ترین رژیم در منطقه است.
وی بر ضرورت مقابله با این تهدید تأکید کرد.
https://www.mojahedin.org/news/190064

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen