Donnerstag, 22. Dezember 2016

ایلاف: افشای نقش سپاه پاسداران در اشغال حلب

گزارش ایلاف

گزارش ایلاف
ایلاف عربستان جزییات دخالت سپاه پاسداران در اشغال حلب را که توسط مقاومت ایران افشا شد  منعکس کرد و نوشت: «بر اساس اطلاعات موثق که اپوزیسیون ایران از داخل رژیم و به‌طور مشخص از داخل ارگان سپاه پاسداران به‌دست آورده و ایلاف نیز از آن مطلع گردید نیروهایی که حلب را به اشغال در آورده‌اند در اساس نیروهای تحت‌امر رژیم ایران شامل سپاه پاسداران و مزدوران خارجی آنها از جمله حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان عراقی و نیروهای فاطمیون از افغانها و زینبیون از پاکستانیها می‌باشند.

ایلاف بر اساس این اسناد نوشت: «در آخرین روزهای اشغال حلب قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس  در سپاه پاسداران شخصاً در حلب حضور یافت و تصاویرش در رسانه‌های بین‌المللی منتشر گردید. و نیروهایی که در مقابل تخلیه ساکنان مانع ایجاد کرده و در انتقال آنها سنگ‌اندازی نمودند و به ستونهای آنها حمله نمودند نیروهای تحت کنترل سپاه قدس و مشخصاً سلیمانی بوده‌اند.

سرتیپ سپاه جواد غفاری فرمانده سپاه قدس در حلب
فرمانده نیروهای سپاه در حلب سرتیپ جواد غفاری از فرماندهان سپاه قدس می‌باشد او دست راست قاسم سلیمانی در جنگ سوریه است. غفاری از فرماندهان جنگ ایران و عراق بوده و از سه سال پیش فرماندهی نظامی حلب و جبهه شمالی سوریه را به عهده داشت. وی به‌تازگی به فرماندهی میدانی کل نیروهای سپاه در سوریه منصوب شده است. او چند ماه قبل به همراه قاسم سلیمانی با دیکتاتور سوریه ملاقات کرد و بشار اسد از او تقدیر نمود. او همچنین به همراه قاسم سلیمانی با حسن نصرالله نیز ملاقات کرد.

فرماندهی عملیات حلب
فرماندهی عملیات از پادگان شیخ نجار در منطقه صنعتی شمال شرق حلب انجام می‌گیرد جواد غفاری مستمراً به این پادگان تردد داشته و فرماندهان ارتش سوریه و سایر نیروهای دیگر که مستقیماً دست‌اندرکار این جنگ هستند در این پادگان حاضر می‌شوند.

نیروهای سپاه پاسداران در اشغال شهر حلب
اطلاعات تأکید می‌کند که تعداد افراد سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان متحد آن در حلب و اطراف آن بالغ بر 25 هزار شبه‌نظامی می‌باشد. همچنین در آنجا تعداد محدودی از نظامیان وابسته به اسد در این منطقه حضور دارند. قبل از جنگ اخیر در حلب ارتش سوریه اساساً در رویاروییها در منطقه حلب حضور نداشت و کارش در این جبهه یک کار حاشیه‌ای بود.

گزارشات از داخل سپاه پاسداران دال بر این است که پرسنل سپاه در مناطق مختلف شرق حلب از جمله الشعار و مساکن هنانو و الحیدری و المرجه و الصاخور و المشهد دارای یک حضور نظامی می‌باشند. علاوه بر این پرسنل سپاه پاسداران نقشی مستقیم در فعالیتهای توپخانه‌ای بازی می‌کنند. بخشی از سپاه پاسداران در منطقه باشکوی در حومه شمالی حلب تجمع کرده‌اند تا به شهرستان بیانون تهاجم نمایند.

همچنین نماینده‌ای از فرماندهان سپاه پاسداران به‌نام علی که طرحهای سپاه را اجرا می‌کند به نیابت از طرف جواد غفاری در یک کمیته امنیتی در شهر حلب شرکت می‌کند.

سپاه قدس شبه‌نظامیان عراقی را در اشغال حلب به‌کار می‌گیرد.

سپاه قدس حدود 10 نیروی شبه‌نظامی عراقی که جزء نیروهای حشدالشعبی می‌باشند از جمله النجباء و بدر و عصائب و کتائب و الابدال و گردانهای موسوم به امام علی را در نبرد حلب مورد استفاده قرار می‌دهد.

شبه‌نظامیان النجباء یکی از بزرگترین گروه‌های عراقی موجود در سوریه می‌باشد و به همین دلیل در سوریه دارای یک مقر ثابت در کنار فرودگاه دمشق می‌باشد. در حال حاضر نیروهای النجباء در مناطق الشیخ سعید و الشیخ نجار مستقر هستند همچنین برخی از این نیروها در تدمر و اللاذقیه حضور دارند.

در حال حاضر هر 10روز یک واحد متشکل از 170 نفر از طریق آبادان واقع در جنوب ایران به سوریه پرواز دارند و مقر اصلی این گروهها پادگان الشیخ نجار بوده و فرمانده‌شان در سوریه ابوفدک می‌باشد.

اما گروه عراقی گردانهای امام علی چند واحد در حلب وارد کرد و یکی از مقراتشان در پادگان آکادمیک واقع در غرب شهر حلب می‌باشد و مقر دیگر آن در داخل حلب است.

اما کنترل گذرگاه راموسه در دست حزب‌الله لبنان تحت فرماندهی رژیم ایران است که مانع از انتقال ساکنان گردید و تفتیش و بازرسی نیز در این محل توسط سپاه پاسداران انجام می‌گیرد. سپاه پاسداران بر گذرگاه راموسه کنترل دارد و فرمانده آن مستقیماً فرامینش در رابطه با این گذرگاه را صادر می‌کند. سپاه پاسداران دارای یک مقر فرماندهی و تجمع در راموسه می‌باشد و مسئولیت این محور و همچنین محور العزیزیه در حلب را برعهده حزب‌الله گذاشته بود.

پرسنل نیروهای سپاه مستقیماً در راموسه حضور دارند و اوضاع را کنترل می‌کنند و مانع‌تراشی در تخلیه دو سری از ساکنان و شلیک به اتوبوسهایی که ساکنان شهر حلب را منتقل می‌کردند به فرمان سپاه پاسداران انجام شد که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم گردید.

شبه‌نظامیان متحد با سپاه
سپاه قدس در برخی از مناطق لشگر فاطمیون افغانی را در خط جلویی تهاجم قرار داده‌اند و یکی از مقرات آن واقع در پادگان الشیخ نجار می‌باشد. زینبیون پاکستانی مزدور رژیم ایران نیز در حلب حضور دارند همچنین سپاه قدس از سایر مزدوران خود از جمله لشگر بعث و نیروهای مرتضی در نبردهای این شهر استفاده می‌کند.

رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران و مشاور کنونی خامنه‌ای در 22 سپتامبر گذشته در مصاحبه با تلویزیون رسمی در رابطه با جنگ حلب گفته بود که نقش اصلی در آن را نیروهای زمینی شامل سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان سپاه قدس از ملیتهای مختلف و ارتش اسد بر عهده ‌دارند وی اعتراف کرد که توپ‌باران حلب توسط سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان آن انجام می‌گیرد.

مزدوران سوری در سپاه پاسداران
سوریهایی که در جنایت نیروهای رژیم ایران در حلب شرکت دارند در اساس از شبه‌نظامیان سوری هستند که رژیم ایران آنها را عضوگیری کرده و از این رژیم حقوق می‌گیرند.

اپوزیسیون ایران به اطلاعات و لیستی شامل 3390 نفر از این مزدوران و کسانی که دارای ملیت سوری هستند و به آنها در شهرهای نبل و الزهراء دفاع مدنی اطلاق می‌گردد و حقوق آنها را رژیم ایران مستقیماً می‌پردازد دست یافته است. انتقال پولهای این مزدوران توسط رئیس مؤسسه شهید در دمشق به‌نام سید عبدالله نظام انجام می‌گیرد.

خسارات و ضایعات عظیم سپاه و شبه‌نظامیان در حلب
بر اساس گزارشات داخلی رژیم نیروهای تحت‌امر سپاه قدس و سپاه پاسداران در جنگ حلب صدها کشته داشته‌اند ولی نیروهای سپاه ابلاغ نموده‌اند که تعداد کشته‌ها اعلام نشود.

بنا بر گزارشات تلفات انسانی نیروهای شبه‌نظامی النجباء و عصائب اهل حق و گردانهای حزب‌الله در حلب بالغ بر 180 نفر می‌باشد و سپاه پاسداران قول داده است که مبلغ 600 هزار دینار عراقی معادل 450 دلار ماهانه به خانواده‌های آنها بپردازد. همچنین گروه گردانهای امام علی 20 کشته و 40 مجروح داشته است. دهها تن از افراد حزب‌الله لبنان در نبرد حلب کشته شده‌اند. همچنین تعداد زیادی از مزدوران سپاه پاسداران در حلب مجروح گردیده‌اند که سپاه برخی از آنها را به تهران منتقل کرده است.

موضع فرماندهی کل سپاه
مقر اصلی سپاه پاسداران در حلب در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرقی حلب (واقع در 5 کیلومتری جنوب شهر السفیره نزدیک دریاچه نمک جبول) در پادگانی به‌نام بحوث قرار دارد که رژیم ایران بر اساس ادبیات خود آن را «پادگان حضرت رقیه» می‌نامد و سرتیپ سید جواد غفاری بر آن نظارت دارد.

پادگان بحوث پیش از این از مهمترین مراکز کارخانجات تولید مواد شیمیایی و مهمات و موشک برای سلاحهای کشتار جمعی رژیم اسد بوده است. نزدیکی به معادن نمک تأمین مواد اولیه برای ساخت مواد شیمیایی را تسهیل می‌کرد. ارتش اسد این پادگان را با کد 350 نامگذاری کرده است. پادگان البحوث و مراکز مرتبط با آن همچنین برای ساخت موشکهای سپاه پاسداران استفاده می‌شود.

این پادگان یکی از مراکز دائمی گردانهای موسوم به صابرین سپاه پاسداران (نیروهای تکاور) نیز هست. این نیروها به نفربرهای زرهی و مینی‌کاتیوشا 107 میلیمتری مجهز هستند هر گروه از مزدوران سپاه پاسداران در پادگان بحوث دارای مراکز جداگانه‌ای می‌باشد همچنین موضع استقرار فاطمیون در فاصله 500 متری استقرار سپاه بوده و فرمانده فاطمیون در پادگان بحوث سرتیپ امیر پور می‌باشد.

دلایل انکارناپذیر
این اطلاعات تأکید می‌کند که حلب به‌دست سپاه پاسداران و مزدورانش به اشغال در آمده است و اعدامهای جمعی و جلوگیری از تخلیه غیرنظامیان شامل زنان و کودکان و تهاجم به ستونهای آنها به فرمان نیروهای رژیم ایران انجام گرفته است. این اطلاعات دلایلی انکارناپذیر از جنایتهایی به‌دست می‌دهد که به فرمان رهبران رژیم ایران در بزرگترین جنایت ضدبشری در قرن بیست و یکم به اجراء در آمده است و این امریست که به حضور این افراد در مقابل عدالت فرامی‌خواند.
https://www.mojahedin.org/news/190575

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen