Samstag, 10. Dezember 2016

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه کشورهای دوست سوریه در پاریس

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه کشورهای دوست سوریه در پاریس

کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه کشورهای دوست سوریه در پاریس

امروز شنبه 20 آذر 95 در پاریس پایتخت فرانسه اجلاس دوستان سوریه برای بررسی وضعیت در حلب برگزار شد. در این اجلاس کشورهای فرانسه، ایتالیا، المان و آمریکا و عربستان، قطر، اردن و ترکیه شرکت داشتند علاوه بر این کشورها ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت اپوزیسیون سوریه و رئیس شورای محلی حلب نیز شرکت کردند.

هدف از برگزاری این اجلاس بررسی وضعیت انسانی و تلاش برای دست‌یابی به راه‌حلی سیاسی در بحران سوریه بود.
در این اجلاس فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفت: هیچ واژه‌ای نمی‌توان یافت که قتل و ویرانی روزانه در حلب را بتوان با آن توصیف کرد. از مهمترین اولویتهای ما نجات ساکنان حلب و رساندن کمکهای انسان‌دوستانه به آنهاست ولی تابه‌حال تمامی تلاشهای ما برای رساندن کمک به ساکنان حلب با شکست روبه‌رو شده است.

وی افزود شرکت کنندگان در اجلاس امروز به‌روشنی با چشم خود دیدند که حتی اگر حلب سقوط کند این مطلقاً به‌معنی پایان جنگ نخواهد بود. بلکه این جنگ در محلهای دیگر سوریه ادامه خواهد داشت لذا می‌بایست که برای پایان دادن به درد و رنج های مردم راهی پیدا کنیم. عملیات روسیه در سوریه بیشتر از آن‌که برای مبارزه با تروریسم باشد هدفش حمایت از رژیم اسد است.

ما از حلب و سوریه دست برنخواهیم داشت و تمامی تلاشهایمان را خواهیم کرد تا به راه‌حلی دست پیدا کنیم.

در این اجلاس وزیر خارجه قطر در قسمتهایی از سخنانش گفت این اجلاس در شرایط بسیار ویژه‌ای برگزار می‌شود. این بار سوریه را دارند به‌طور کامل ویران می‌کنند، مردم سوریه در زیر آتش هستند، شاید که حلب در مقدمه این آتش باشد ولی تمامی شهرهای سوریه از طرف این رژیم نامشروع، هم‌پیمانانش و گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در برابر کشتار و ویرانی قرار گرفته است، او افزود که ما بارها گفته‌ایم که راه‌حل سوریه سیاسی است ولی طرفهای دیگر بر راه‌حلهای نظامی اصرار می‌ورزند.

جنایتهای جنگی که در روزهای اخیر در حلب اتفاق افتاده است توسط تمامی ادیان و عرف و قوانین بین‌المللی محکوم است و نمی‌بایست که جامعه جهانی در مقابل این موضوع سکوت کند. ما بر اهمیت حسابرسی از کسانی که مرتکب این جنایتها شده‌اند تأکید می‌کنیم.

حلب هنوز با بشکه‌های انفجاری و تسلیحات شیمیایی بمباران می‌شود. این رژیم در گذشته مورد حسابرسی واقع نشده است و فکر نمی‌کند که هم‌اکنون نیز به‌خاطر سیاست محاصره و گرسنگی دادن به مردم خود مورد حسابرسی واقع شود و مردم را میان بنیادگرایی و خودش مخیر کرده است.

می‌بایست بمبارانها فوراً قطع شود و به مذاکره باز گردیم و موضوعات انسان‌دوستانه نمی‌بایست مورد معامله قرار گیرد.

در اجلاس امروز پاریس جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: بمبارانهای رژیم اسد می‌بایست سریعاً متوقف شود می‌بایست بر سر آتش‌بس توافق شود و به غیرنظامیان اجازه داده شود که از مناطق تحت محاصره خارج شوند.
https://www.mojahedin.org/news/189927

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen