Donnerstag, 29. Mai 2014

ايران: يورش وحشيانه نيروهاي سركوبگر به زندانهاي بندرعباس و زاهدان




ايران: يورش وحشيانه نيروهاي سركوبگر به زندانهاي بندرعباس و زاهدان
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت طي اطلاعيه خبر داد كه نيروهاي گارد سركوب در زندان مركزي زاهدان روز چهارشنبه 7خرداد، به بند۳ اين زندان حمله كردند و ضمن تخريب و سرقت اموال زندانيان، به تحقير و توهين و اذيت زندانيان پرداختند. مأموران سركوبگر، زندانيان را چندين ساعت بدون امکان نوشيدن آب و استفاده از توالت در زير تابش شديد آفتاب قرار دادند.
در همين حال زندانيان به رغم تهديدهاي دژخيمان حاضر به شركت در سخنراني بابايي رئيس سازمان زندانهاي استان سيستان و بلوچستان نشدند. زندانبانان به همين خاطر تلفنهاي همه بندها را قطع كردند.
سحرگاه يكشنبه 4خرداد نيز، گارد ضدشورش زندان مركزي بندرعباس به زندانيان حمله كردند و آنها را وحشيانه مورد ضرب و شتم قرار دادند. نيروهاي سركوبگر در اين يورش گوشي هاي موبايل زندانيان را ضبط كردند و با خود بردند. آنها همچنين مقدار زيادي از وسايل زندانيان را تخريب كردند. بيش از يك هفته است كه ارتباط تلفني زندانيان با خانواده هايشان نيز قطع شده است.
زندان بندرعباس يكي از مخوفترين زندانهاي ايران است كه زندانيان سياسي و عادي به طور مختلط در آن نگهداري مي شوند. درحاليكه ظرفيت اين زندان ۳۰۰ - ۴۰۰ نفر است، اکنون حدود 3800زندانی در آن تلنبار شده‌اند كه حدود 500تن از آنها محكوم به اعدامند و حكم 300تن از آنان به تأييد ديوان عالي آخوندها رسيده است.
شمار بالايي از زندانيان به خاطر تراكم بيش از حد، مجبورند در راهروها استراحت كنند. هيچ دارويي براي ساده‌ترين بيماريها وجود ندارد و به بيماران تنها قرصهاي روانگردان و متادون داده مي شود. غذا بدون كيفيت و ناكافي است و بر اثر استفاده بیش از حد از کافور، طعمي تلخ دارد. در فروشگاه زندان كنسروها و مواد غذايي كه تاريخ مصرفشان گذشته تا سه برابر قيمت بيرون فروخته مي شود. اين فروشگاه ممر درآمد كلاني براي كارگزاران و دژخيمان اين زندان است.
آب بدبو و بدطعم است و با قطع برق، آب و تلفن هم قطع مي شود. محيط به شدت غيربهداشتي و مملو از حشرات موذي است. لوازم بهداشتی و شوینده که قبلا ماهیانه یکبار به زندانیان داده می‌شد، مدتهاست داده نشده است. روشنايي فقط تا ۱۰شب برقرار است. زندانیان سیاسی حق خروج از بند و حتی حق استفاده از کتابخانه را هم ندارند. براي 200زنداني اين بند تنها چهار حمام فرسوده و بدون در و دو سرويس بهداشتي وجود دارد و در بيشتر روزها در هواي شرجي و بسيار گرم بندرعباس آبي براي استحمام وجود ندارد.

http://www.mojahedin.org/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen