Sonntag, 25. Mai 2014

جنگ گرگها بر سر مذاكرات و زهر اتمي

باند خامنه اي: از هم اكنون مشخص است كه اگر توافقي صورت نگيرد، قرار است، همه چيز بر سر دلواپسان بشكند
ارگان سپاه پاسداران رژيم ولايت فقيه: دولت يازدهم حوزه هاي مختلف را معطل نتايج مذاكرات هسته اي و برچيده شدن تحريمها كرده است
يك رسانه وابسته به باند خامنه اي در باره مذاكرات هسته اي بين رژيم آخوندي و كشورهاي 5+1 نوشته است: اين كه گفته مي‌شود دلواپسان موضوع هسته‌اي، دلواپس موفقيت دولت در اين عرصه هستند، تا نكند اين توافق به نام دولت تدبير و اميد ثبت شود، ادعاي تنگ‌نظرانه و مغلطه كارانه‌اي است، چرا كه همين منتقدان و دلواپسان، نگران آن هستند كه در پس اين توافق كه اكنون با چالش‌ها و زياده‌خواهي‌هاي آمريكا روبرو شده است، توطئه‌اي و دسيسه‌اي پياده شود و آنگاه اين توافق برد - برد به يك سر برد تبديل شود.
بايد اين حق را به منتقدان و آنهايي كه نگران آينده و نتايج مذاكرات هستند داد، كه حرف خود را بزنند و انتقاد و تحليل خود را ارائه دهند. گر چه دست آخر اگر توافقي انجام نشود از هم‌اكنون مشخص است كه همه چيز قرار است بر سر دلواپسان و آنهايي كه نگران هستند، بشكند.
برخي ادعا مي‌كنند آنهايي كه دلواپس هستند، نگراني‌شان به خاطر اين است که دولت در مذاکرات هسته‌ای موفق شود و گشایشی در روابط خارجی کشور ایجاد شود و مشكلاتي كه در ۸ سال دولت گذشته ايجاد شده حل شود، كه البته اين سخن و ادعا اثبات مي‌كند كه موافقان هنوز مشكلات كشور را به مذاكرات گره زده‌اند و حاجت خود را از آمريكا مي‌خواهند. اين در حالي است كه مسئولان كشور بارها تأكيد كرده‌اند تحريم‌ها را نبايد به مذاكرات ربط داد.
از جناب ظريف مي‌خواهيم نسبت به اين تحليل واكنش نشان دهد. شبکه هاي تلويزيوني طي تحلیلی مي گويند، نگرانی اصلی ظریف، به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای نیست، بلکه باخت دوباره تیم روحانی در انتخابات آینده و تکرار تجربه انتخابات ۱۳۸۴ است.                                           
روزنامه سياست روز - 1 خرداد 93

در همين حال، ارگان سپاه خامنه‌اي طي مقاله اي سياستهاي هسته‌اي كابينه آخوند روحاني را به باد حمله گرفته و نوشته است:
نگاهي به رويكرد دولت يازدهم طي ماه‌هاي گذشته بيانگر آن است كه به جاي آنكه در تمامي حوزه‌ها حركت و پيشروي متوازن داشته باشد حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه اقتصاد را معطل نتايج مذاكرات هسته‌اي و دستيابي به دارايي‌هاي بلوكه شده در بانك‌هاي خارجي و همچنين برچيده شدن تحريم‌ها كرده است.
مسئولان اقتصادي دولت فارغ از نتايج مذاكرات هسته‌اي، بايد راهكارهايي براي بهبود شرايط فعلي اقتصاد با همين امكانات موجود طراحي كنند.    
روزنامه جوان - 31 ارديبهشت
www.hambastegimeli.co

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen