Sonntag, 18. Mai 2014

موقعيت بين المللی انقلاب سوريه

گفتگوی هیئت ائتلاف سوریه با آمریکا
گفتگوی هيئت ائتلاف سوريه با آمريکا


ابعاد واکنش بين المللی به جنايات اسد عليه مردم سوريه بسيار ناچيز است. اما اپوزيسيون سوريه تلاش می کند جامعه جهانی را برای پايان دادن به اين ديکتاتوری خونريز به حرکت درآورد تا پشتوانه يی سياسی برای رزم بی امان رزمندگان در صحنه های نبرد باشد. 

تلويزيون العربيه: 

در کنفراس دوستان سوريه که در لندن برگزار شد جان کری وزير امور خارجه آمريکا گفت: انتخاباتی که قرار است اسد در اين کشور برگزار کند، به بازی گرفتن دموکراسی و بسيار مسخره است. 

وزير امور خارجه انگلستان نيز تأکيد کرد کشورش آماده است کمکهای بيشتری به اپوزيسيون و گروهای ميانه رو سوريه انجام دهد. در اين ميان نماينده روسيه نگرانی و برآشفتگی خود را از برگزاری اين کنفراس پنهان نکرد. 

به گفته مقامهای کشورها شرکت کننده در اين کنفراس، نظام اسد با اعلام برگزاری يکطرفه انتخاب در اين کشور از مفاد توافقنامه های کنفرانسهای ژنو سرپيچی کرده است. اين گفتار اسد که ميليون ها نفر قصد دارند در انتخابات قلابی آينده شرکت کنند، به سخره گرفتن دموکراسی به حساب می آيد. 

موضع مشترک کشورها به اجماع برای کمک به اپوزيسيون سوريه و ارتقای موقعيت سياسی آن راه برد. به طور مشخص قرار شد برای تسليح رزمندگان و رفع مشکلات مالی اپوزيسيون تمامی کشورها ميزان اين کمکها را اعلام و طرحهای خود را در اين زمينه ارائه بدهند. 

همچنين در اين کنفراس قرار شد سرکردگان نظام اسد که به سرکوب مردم و مبارزان سوريه مشغولند، مورد پيگرد قانونی از طرف کشورها قرار بگيرند. 

در اين کنفراس جان کری گفت اگر رژيم سوريه مجدداً از گاز سمی کلر يا گازهای شيميايی مشابه در مناطقی که در اختيار رزمندگان است استفاده کند بايستی منتظر واکنش کشورها و عواقب اين اقدام باشد. 

اين کنفراس با صدور بيانه شديداللحنی نسبت به جناياتی که اسد تا به حال در حق مردم سوريه انجام داده و همچنين اجماع جهانی به منظور کمک به اپوزيسيون سوريه پايان يافت.
http://www.mojahedin.org/news/138411

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen