Samstag, 27. September 2014

سخنراني شخصيت ها در تظاهرات نيويورك

سخنراني شخصيت ها در تظاهرات نيويورك

 تاریخ ایجاد در 05 مهر 1393
دكتر صوفي سعيدي
خانمها و آقايان، درود  به همه شما و به همه ميهمان گرامي ، ما اينجا آمدهايم تا به روحاني بگوئيم ”نه“. او مردم ايران را نمايندگي نميكند. دعوت او به ملل متحد توهيني به ايرانيان آزاديخواه، و تلاشهاي آنها براي آزادي و دمكراسي در ايران و توهيني به منشور ملل متحد است. ما صداي ميليونها ايراني را كه خواهان تغيير رژيم در ايران هستند نمايندگي ميكنيم. چند هفته پيش آقاي بان كي مون، دبير كل ملل متحد، در گزارش سالانه خود به مجمع عمومي پيرامون حقوق بشر در ايران نگرانيهاي جدي در مورد افزايش آمار اعدامها در ايران ابراز كرد.
تقريباً نيمي از بودجه رژيم ايران به سركوب داخلي، تلاشهاي جنگي، مداخلات خارجي، مقابله با اعتراضات و قيامها و جلوگيري از سقوط نفوذ خود در خاورميانه، اختصاص داده ميشود.
در مورد سياست خارجي، رژيم تهران كماكان هسته تمامي نزاعها و جنگهاي فرقهاي در خاورميانه است و همچنان از رژيم جنايتكار اسد در سوريه حمايت ميكند. رژيم ايران باعث خشونت فرقه يي در عراق شده و نيروهاي شبه نظامي در اين كشور را هدايت كرده است. رژيم ايران پدرخوانده بنيادگرايي اسلامي است.
در نهايت، خانمها و آقايان، مايليم نگراني خود را در مورد وضعيت قهرمانان شجاع در كمپ ليبرتي ابراز كنيم. با توجه به وضعيت فعلي در عراق اين برعهده ملل متحد و آمريكا است تا به تعهدات خود كه مكرراً به ساكنان دادهاند پايبند باشند و امنيت و حفاظت آنها را تضمين كنند،كمپ ليبرتي بايد به عنوان يك كمپ پناهندگي اعلام شود و كلاه آبي هاي ملل متحد بايد در آنجا مستقر شوند.

سناتور رابرت توريسلي
توريسلي: سلام به مقاومت، مي‌دانم اين باران لباس‌هاي شما را خيس كرده است. اما آيا روحية شما را تضعيف كرده؟ آيا به هر طريقي شما را پشيمان نكرده است؟ آيا متعهد ميشويد كه امروز اينجا بايستيد تا روحاني صداي شما را بشنود، هر چقدر باران ببارد، هر چقدر سرد شود، آيا تأكيد داريد كه صدايتان بايد شنيده شود؟
دوستان من، 70 سال پيش، دمكراسي‌هاي بزرگ، ملل متحد را تشكيل دادند تا براي جهاني از صلح، آشتي انساني و حقوق انسان‌ها بايستد. اعضاي ملل متحد، رژيم تروريست آخوندها و روحاني هيچ جايي در ملل متحد در ميان افراد سالم ندارد.
بنابراين امروز ما سئوال ميكنيم، ملل متحدي كه توسط متحدين تشكيل شده بود، سازماني كه توسط متحدين بزرگ تشكيل شده بود، سازماني بود كه خود را متعهد به حقوق بشر كرده بود، به برابري جنسي اعتقاد دارد، به برابري جنسي، شرافت انسان‌ها و آزادي بيان اعتقاد دارد. اعضاي ملل متحد، رژيم ايران در ميان كشورهاي سالم چه كار ميكند؟
امروز ما سئوال ميكنيم، براي كساني كه معتقد بودند روحاني به معني ايراني متفاوت ميبود، به صدها نفري كه تاكنون اعدام شدند اين‌را بگوييد. به آنهايي كه متعقد بودند روحاني داراي سياست متفاوتي خواهد بود، اين‌را به كساني بگوييد كه هنوز از حق آزادي بيان برخوردار نيستند، نميتوانند خداي خود را بپرستند و كودكان خود را بزرگ كنند. به هر نحوي كه ميتوانيد تفاوتي بين روحاني و آخوندها به من نشان بدهيد. اين همان تكرار گذشته است، كافي نيست، و ما خواهان يك ايران هستيم و اين‌را همين الان ميخواهيم.

ميخواهم بدانيد كه من به اعتقاد رئيس‌جمهور اوباما احترام ميگذارم كه بايد تلاش كنيم با همة طرف‌ها صحبت كنيم و با همة كشورها آشتي كنيم، اما در يك نقطه، آقاي رئيس‌جمهور، بايد مستقيم به چشمان حقيقت نگاه كنيد. آخوندها تلاش خواهند كرد به بمب هستهيي دست يابند، صرف نظر از هر كاري كه ما بكنيم. آخوندها به سركوب مردم خود ادامه خواهند داد، صرف نظر از هر كاري كه ما بكنيم. آخوندها كشور خود را از آزادي محروم خواهند كرد، صرف نظر از هر كاري كه ما بكنيم. هيچ موضوعي نيست كه حول آن مذاكره كنيد و زمان تغيير رژيم در تهران فرا رسيده است.
و به جامعة در تبعيد، صداي تغيير در تهران بسيار زياد هستند. ائتلاف و تبعيديان ياراني در سراسر جهان گسترده و عميق است. ولي ما از همة ايرانيان در تبعيد و همة آزاديخواهان در تهران خواستهايم تا به طرف ما آمده و به آرمان ما بپيونديد. اين يك آرمان گسترده، بزرگ و عميق است، چون در تمامي جهان تنها يك سازمان اپوزيسيون و تنها يك صدا هست: خانم رجوي كه حاضر به معامله نيست و خواهان تغيير رژيم است، مدافع اصول دموكراتيك است و توسط آخوندها مرعوب نخواهد شد و مورد معامله قرار نخواهد گرفت. به ما بپيونديد، به مجاهدين بپيونديد و امروز براي يك ايران آزاد قيام كنيد.
در نهايت، امروز به كساني كه ما را زجر ميدهند و آنهايي كه مردم ايران را از يك آيندة آزاد و كامياب محروم ميكنند ميگوييم، ميدانيم كه گمان مي‌كنيد، مي‌توانيد به خواهران و برادران ما در ليبرتي گرسنگي بدهيد و ما را بدين صورت شكنجه كنيد، ما ميدانيم گمان مي‌كنيد كه مي‌توانيد خواهران و برادران ما را در ايران به قتل برسانيد، و روحيه ما را در هم  بشكنيد، و ميدانيم كه فكر مي‌كنيد مي‌توانيد كساني را كه خواهان آزادي بيان هستند روانة زندان كنيد تا ما دست بر داريم. اما امروز ما اينجا هستيم، باز هم باز ميگرديم، هرگز دست بر نخواهيم داشت، هرگز مورد معامله قرار نخواهيم گرفت، هر چقدر طول بكشد، ما حتماً شاهد يك ايران آزاد خواهيم بود، هر چقدر قيمت بخواهد، هر چه بطلبد، ما شاهد يك ايران آزاد خواهيم بود.
دوستان من، ائتلاف سراسر جهان كه در كنار خانم رجوي ايستاده، گسترده و عميق است. ما هرگز تنها نبودهايم، اما به‌طور روزمره و هر سال رشد ميكند. نخستين سخنران امروز ما يك صداي قوي در مورد مسائل درست سياست خارجي آمريكا است. او در مركز دولت و مردم ما قرار دارد و يك عضو پيشين كنگره، يك سناتور پيشين از ايالت داكوتاي جنوبي است و در گذشته رئيس اكثريت سنا در آمريكا بوده است. او يكي از سرسختترين صداها براي تمامي خوبي‌هاي آمريكا است. اين افتخار من است كه رئيس پيشين اكثريت سناي آمريكا، تام دشل را به شما معرفي كنم.

سناتور تام دشل رهبر اكثريت و رياست پيشين سناي آمريكا
سناتور توريسلي، با تشكر از آن مقدمه بسيار سخاوتمندانه، و تشكر از همه شما كه با وجود اين هواي وحشتناك به ما در اين بعد از ظهر امروز پيوستيد. يكي از محبوبترين روئساي جمهوري من، تدي روزولت، يك بار گفت يكي از بزرگترين احساسات دنيا انجام يك كار سخت است كه ارزش آن را داشته باشد. من گروه ديگري نميشناسم كه به اندازه شما كار كند و براي آرماني بهتر از شما كار كند، و بابت اين از شما تشكر ميكنيم.
يك اتفاق نظر گسترده وجود دارد كه كار شما بر سه هدف اصلي در اين ايام كه پر از تغيير است متمركز است: احترام بيشتر و آزادي بيشتر براي مردم ايران و حقوق بشر بطور عام در سراسر جهان، تضمين منطقه يي امنتر و باثباتتر از طريق كاهش خطر تكثير تسليحات هسته يي و تأمين امينت و سلامتي براي خانوادههاي ايراني كه اكنون در كمپ ليبرتي زندگي ميكنند. همه اين سه هدف بايد به رسميت شناخته شوند و شما اينجا هستيد و بر مسائلي تأكيد ميكنيد كه از نظر من بايد مورد توجه قرار گيرد. من در نگراني عميق شما در مورد كاهش جدي حقوق بشر در ايران شريك هستيم. هيچ كس در اين كشور نبايد تعداد آمار فزاينده و نگرانكننده اعدام را ناديده گيرد و گزارش شده است سال گذشته نزديك به 900 نفر اعدام شدند. اين شامل بسياري حلقآويزهاي زنان در سراسر كشور است. همه ما بايد همچنين نسبت به محروم كردن حقوق بشر بنيادين براي 8 الي 10 ميليون سني نيز نگران باشيم. آنچه به همان اندازه نگران كننده است افزايش تسليحات و نيرو در سوريه و عراق و لبنان است. چقدر آنها بايد بدليل عدم وجود پيشرفت و افزايش سركوبي كنوني عميقاً نااميد باشند. يك استعاره نگرانكننده براي ايران در ماه مه امسال رخ داد وقتي كه شش جوان ايراني بدليل توليد يك فيلم رقص با آهنگ «هپي» دستگير شدند. اين بيش از گذشته به نظر ميرسد كه دولت نسبت به سطح ناآرامي نگران است و اين ميتواند باعث افزايش ناآرامي هاي سياسي در هنگام مرگ ولي فقيه. كه حتمي است، شود. 

دومين هدف تضمين يك منطقه امنتر است و اين از طريق تضمين عدم گسترش تسليحات هستهيي است. اين بايد هدفي باشد كه همه بدنبال آن باشند. يك ايران مسلح به هستهيي بيش از وضعيت فعلي در منطقه و سراسر جهان مهاجم خواهد بود. شكي نيست كه اين باعث مسابقه تسليحات هستهيي با ديگر كشورهاي منطقه خواهد شد، و با تكثير شديد تسليحات هسته يي، احتمال فزااينده بكارگيري آنها خواهد بود. طرح عمل مشترك 24 نوامبر تبديل به يك موضوع گفتگوهاي طولاني و اختلاف نظر شده است. اما اگر گفتگوها شكست بخورند، شكي وجود نددارد كه بايد تحريمهاي بيشتري با اين هدف فشار اقتصادي بر رژيم ايران وارد شود.
آخرين هدف تضمين امنيت و سلامتي و آيندهيي روشنتر براي افرادي است كه اكنون در شرايط زندان مانند در كمپ ليبرتي زندگي ميكنند. اين تعهدي است كه توسط دولت آمريكا ارائه شده و بايد به آن پايبند باشيم. فجايعي كه توسط دولت مالكي اعمال شده است و اين مسأله كه بقيه كشورهاي جهان حاضر نيستند از ساكنان ليبرتي حمايت كنند يك موضوع نگران كننده پيرامون پاسخ جهاني نسبت به نقض فزاينده حقوق بشر است. مشكلات اخير در جلوگيري از پمپاژ آب در ماه اوت، يعني وقتي درجه هوا به بالاي 115 درجه فارنهايت ميرسد، يك نمونه اسفناك ديگر است كه شرايط آنجا هنوز در حال وخيمتر شدن است. مالكي ديگر در قدرت نيست، اما علائم كمي از دولت جديد ديده ميشود كه فشارها برداشته شوند. اين بحران نياز به توجه بسيار بيشتر و يك راه حل دراز مدت دارد. رهبري بيشتر از جانب آمريكا تنها روش درست اين كار است.
آمريكا و جامعه جهاني بايد اقدامات بيشتري جهت حمايت از اصلاحات معنيدار در درون كشور اتخاذ كنند. ما بايد فشارهاي بيشتري بر رژيم ايران وارد كنيم تا به تلاشهاي خود براي دسترسي به يك تسليحات هستهيي پايان دهد و تكثير تسليحات هسته يي در منطقه را آغاز نكند.
ما بايد به تعهدات خود نسبت به حفاظت از آن افراد در داخل و خارج از ايران عمل كنيم، يعني افرادي كه قرباني نقض فزاينده حقوق بشر اوليه خود بودهاند. اين كار سختي است اما روزولت درست ميگفت. در اين زمان پرتغيير، اين كاري است كه ارزش انجام آن را دارد. با تشكر از همه شما كه امروز بعد از ظهر اينجا حضور داشته ايد. 
http://www.hambastegimeli.com/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen