Mittwoch, 24. September 2014

هانری لوکلرک برجسته‌ترین وکیل فرانسه: به مقاومت کنندگان در برابر دیکتاتوری، نمی‌توان برچسب تروریستی زد

هانری لوکرک
هانری لوک


صدور دستور منع تعقیب توسط قاضی تریویدیک این پرونده 11ساله را به پایان می‌رساند. ما نمی‌توانیم اقداماتی را که توسط دستگاه قضایی فرانسه 11سال پیش صورت گرفت. 
قاضی بروگیر که این کار را پیش می‌برد، حاضر نبود هیچ حرفی را بپذیرد. ما کسانی را که به آنها اتهام زده بودند، معرفی می‌کردیم و می‌خواستیم توضیح بدهیم که هیچ چیزی در این پرونده وجود ندارد و کسانی که ما از آنها دفاع می‌کنیم تروریست نیستند، اما او حرفهای خود را تکرار می‌کرد و حاضر نبود حرفهای ما را گوش بدهد. 
قاضی تحقیق که می‌توانست دستور آزادی آنها را بدهد، صحبتهای خیلی احمقانه‌ای را کرد، از جمله یک نقشه پاریس را که سفارت آمریکا در آن بود، نشان داد و می‌گفت این آماده‌سازی یک عملیات هست، در حالی که ما می‌دانستیم که این تنها نقشه یک راه‌پیمایی است و این بسیار احمقانه است. و بعد یادم هست که یک اتهام احمقانه دیگر مطرح شد که اینها در اشغال سفارت ایران در تهران در 30سال پیش دست داشته‌اند! 
اما در نهایت اتهام تروریستی را کنار گذاشتند و اعلام کردند به کسانی که در برابر یک دیکتاتوری مقاومت می‌کنند، نمی‌توان نسبت تروریستی داد، که این بسیار مهم است، اما بعد سعی کردند مسیر این پرونده را منحرف کنند و اتهام مالی به این مقاومت زدند اما تنها در یک چیز موفق شدند و آن هم کش دادن این مسأله به مدت 12سال بود. 
تبرئه از اتهام تروریستی با دادگاه اروپایی محقق شد. قابل فهم است که آن روز منافع اقتصادی وجود داشت که می‌خواستند آن را در رابطه با رژیم ملاها حفظ کنند و این کاملاً غیرقابل‌قبول بود.

http://www.mojahedin.org/news/143696

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen