Donnerstag, 25. September 2014

تلویزیون العربیه: جشن پیروزی مقاومت ایران به‌مناسبت بسته شدن نهایی پرونده ۱۷ژوئن

تلویزیون العربیه- جشن پیروزی مقاومت ایران به‌مناسبت بسته شدن نهایی پرونده 17ژوئن
تلویزیون العربیه- جشن پیروزی مقاومت ایران به‌مناسبت بسته شدن نهایی پرونده


تلویزیون العربیه گزارشی از محل برگزاری کنفرانس روز چهارشنبه 2مهر مقاومت ایران در پاریس را پخش کرد. 

العربیه گفت: قاضی تحقیق فرانسوی مربوط به مبارزه با تروریسم حکم منع تعقیب فعالیتهای اپوزیسیون مقاومت ایران را که مقر آن در پاریس قرار دارد را صادر کرد. 

به همین مناسبت مقاومت ایران و با حضور تیم وکلا و دفاع کنندگان و برخی از شخصیتهای سیاسی فرانسوی و خارجی جشنی را برپا کرد. 

گزارشگر العربیه که از محل کنفرانس گزارش می‌کرد، گفت: مقاومت ایران با خرسندی بسیار حکم قاضی تحقیق فرانسوی مبنی بر بستن نهایی پرونده پیگرد قانونی بر علیه آنها را که به تدارک عملیات تروریستی در خاک فرانسه متهم شده بودند مورد استقبال قرار داد. 

العربیه سپس ترجمه قسمتی از سخنان رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران را پخش کرد که طی آن خانم مریم رجوی گفت: «این پرونده‌یی بود که توجه مقامات فرانسوی را برانگیخته بود. آنها از سه دهه پیش به جای مقابله با تشکیلات داعش و حزب‌الله ما را به تروریسم متهم کردند». 

گزارشگر العربیه خاطرنشان کرد: «این حکم به‌دنبال حمله‌یی بود که یک نیروی پلیس و مبارزه با تروریسم متشکل از بیش از 1300 پلیس و نیروی امنیتی در 17ژوئن سال 2003 به مقر مقاومت ایران در حومه پاریس انجام دادند و حدود 160تن از جمله مریم رجوی رئیس فعلی مقاومت ایران را دستگیر کردند. 

تلویزیون العربیه سپس با پخش صحنه‌های تکان‌دهنده خودسوزیهای اعضای مقاومت ایران در مقطع ژوئن 2003 گفت: 
در اعتراض به این عملیات که آن را یک معامله تجارتی میان آخوندهای تهران و دولت فرانسه توصیف کرده‌اند، 23تن از مبارزان ایرانی اقدام به آتش کشیدن پیکر خودشان در مقابل سفارتهای فرانسه در تهران و همچنین پاریس نمودند. 

خانم مرضیه باباخانی یکی از نجات یافتگانی که جسمشان را به آتش کشیدند: می‌گوید: «… من به‌رغم تلاشی که برای به آتش کشیدن پیکرم انجام دادم، هم‌چنان زنده هستم و این چیز ساده‌ای بود که برای آزادی میهنم ایران تقدیم کردم. 

العربیه در ادامه گزارش خود افزود: سخنرانیهای حاضران بر برنامه معتدل و بردباری که اپوزیسیون مقاومت ایران آن را دنبال می‌کند تأکید کردند و نسبت به خطر رژیم ایران که در جهت صدور تروریسم به جهان تلاش می‌کند هشدار دادند. 

این مقاومت در 17ژوئن سال 2003 هدف تهاجمی از سوی نیروهای پلیس فرانسه فرار گرفت که به‌عنوان بزرگترین تهاجم در تاریخ فرانسه توصیف شده است مقاومت ایران با حضور تیم وکلا و مدافعان و برخی شخصیتهای سیاسی فرانسوی و خارجی جشنی را به‌مناسبت این پیروزی برگزار کرد.
http://www.mojahedin.org/news/143730

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen