Donnerstag, 27. November 2014

فراخوان برای نجات زندانی سیاسی سهیل عربی

فراخوان به نجات جان زندانى سياسى سهیل عربی

مقاومت ایران کمیسر عالی حقوق‌بشر، شورای حقوق‌بشر و گزارشگران و ارگانهای ذیربط ملل‌متحد و همچنین عموم سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدامی عاجل برای لغو حکم اعدام زندانی سیاسی آقای سهیل عربی فرا می‌خواند و خواستار اتخاذ تصمیمات لازم‌الاجرا علیه اعدامهای فزاینده خودسرانه از سوی فاشیسم دینی حاکم بر ایران است.

سهیل عربی، عکاس 30ساله، متاهل و دارای یک فرزند پنج ساله، در آبان ۱۳۹۲ به‌خاطر انتشار مطالب انتقادی طنز در مورد مقامات رژیم در فیس‌بوک خود توسط سپاه پاسداران بازداشت و در بند الف-2 زندان اوین که در کنترل اطلاعات سپاه پاسداران است برای اعتراف اجباری تحت فشار و شکنجه بسیار قرار گرفت.

دیوان عالی رژیم آخوندی در روز 2آذر (23نوامبر) حکم اعدام آقای سهیل عربی به بهانه توهین به پیامبر و مقدسات تأیید کرد. این حکم صرفاً با فاصله یک ماه از حکم دادگاه بدوی و به‌نحوی عجولانه صادر شد. او همچنین در پرونده‌های دیگر به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری» به سه سال حبس، نیم میلیون تومان جریمه نقدی و 30ضربه شلاق محکوم شده است.

اتهام اهانت به پیامبر اسلام توسط رژیمی که خود بدترین دشمن اسلام و مسلمانان است و سردمدارانش جنایات فجیع خود را به اسم دین و به نام قران به ثبت می‌دهند، بهانه‌یی بیش نیست. درد اصلی سران رژیم که صدور چنین احکامی را هدایت می‌کنند خشم و نفرت فزاینده عموم مردم ایران از این نظام است که هر روز به شیوه‌های مختلف آن را ابراز می‌کنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
6آذر1393 (27نوامبر2014)

http://www.mojahedin.org/news/146554

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen