Sonntag, 30. November 2014

واشینگتن پست: داعش نفت ارزان به رژیم اسد می‌فروشد

نفت

روزنامه واشینگتن پست نوشت: رژیم بشار اسد سوبسیدها را قطع کرده و روی اقتصاد علیل سوریه متمرکز شده است تحلیلگران می‌گویند اقتصاد سوریه در وضعیت رکود و سقوط به‌سر می‌برد و رژیم بشار اسد به‌طور روزافزونی تلاش می‌کند منابعی برای سرکوب قیام چهار ساله مردم سوریه بیابد. این اقدام اسد باعث خشم مردمی شده است که از قبل با تورمی فلج کننده، بیکاری و آسیبهای گسترده به صنایع، مواجه بودند.

روزنامه واشینگتن پست در ادامه همین مطلب نوشت: مقامهای سازمان ملل‌متحد و تحلیلگران می‌گویند گروه داعش به دولت بشار اسد، نفت را به قیمت پایین می‌فروشد. ولی حملات هوایی ائتلاف علیه داعش از ماه سپتامبر این داد و ستد را کاهش داده است. در تحولی کمیاب مردم سوریه بقدری از افزایش قیمت سوخت خشمگین هستند که در مناطق تحت کنترل رژیم سوریه، دست به تظاهرات اعتراضی زدند. این موضوع به فشار روی دولت افزوده است. رژیم سوریه به‌خاطر تلفات بسیار گسترده علویها در جنگ، با نارضایتی از طرف آنها مواجه می‌باشد.

واشینگتن پست افزود: دولت اسد به‌طور فزاینده‌یی به کمکهای رژیم ایران متکی است، کمکهای رژیم ایران به این دولت تا حد 10میلیارد دلار بوده است.
http://www.mojahedin.org/news/146714

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen