Montag, 24. November 2014

سی.ان.ان: با شکست مذاکرات، تحریمهای شدیدتر کنگره علیه رژیم ایران در راه است

تحریمهای شدیدتر کنگره علیه رژیم ایران
تحریمهای شدیدتر کنگره علیه رژیم ایران


تلویزیون سی.ان.ان: از ماه ژانویه جمهوری خواهان هم مجلس و هم سنا را تحت کنترل خواهند گرفت. برخی از آنها می‌گویند با شکست توافق هسته‌یی با رژیم ایران، تحریمهای جدید علیه این رژیم اعمال می‌کنند.

چنین چیزی می‌تواند فشار بیشتری بر روی وزیر خارجه کری و رئیس‌جمهور اوباما بگذارد. در حالی که دوران ریاست‌جمهوری اوباما روبه اتمام است، او به‌دنبال یک دستاورد مهم سیاست خارجی بود.

مدت زیادی است که اوباما بر روی این موضوع کار می‌کند. اگر شکست بخورد موجب مشکلات بسیاری خواهد شد. چون در این زمینه با کشورهای بسیاری همکاری شده است حتی با متحدانی غیرقابل انتظار. متحدانی که بر روی موضوعات دیگر با ما اختلاف دارند ولی بر روی این موضوع با هم توافق داریم.

اگر شما به دیگر موضوعات سیاست خارجی نگاه کنید که در حالت انجام می‌باشند. آنها یا در حالت بن‌بست می‌باشند و یا زمان زیادی خواهند برد. آمریکا حتی انتظار نداشت که برخی از این موضوعات آن‌قدر طول بکشند... 

موضوعهای دیگری هم برای مردم آمریکا مهم هستند به‌عنوان مثال نابودی سریع داعش یا آوردن فلسطینان و اسرائیلها بر سر میز مذاکره. ولی به‌نظر می‌رسد که هیچ‌کدام از اینها به این زودی صورت نخواهد گرفت.

مشکل کاخ سفید این است که نمی‌تواند یک توافق بد را با توجه به عواقب آن امضا کند.
http://www.mojahedin.org/news/146389

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen