Montag, 24. November 2014

پيام مريم رجوي به كنفرانس زنان پيشتاز مبارزه با بنيادگرايي در ايتاليا

پيام مريم رجوي به كنفرانس زنان پيشتاز مبارزه با بنيادگرايي در ايتاليا

 
پارلمانترهاي محترم،
خانمها، آقايان!
به كنفرانس شما درود مي فرستم و برايتان آرزوي موفقيت مي كنم. جا دارد كه يك بار ديگر از همبستگي ارزشمند منتخبين و مردم ايتاليا با مقاومت و مردم ايران تشكر كنم. و از تلاشهايي كه براي دفاع از حقوق بشر ايران و تأكيد بر تأمين حفاظت مجاهدان ليبرتي به عمل مي آوريد، سپاسگزاري كنم.

كمتر از يك ماه پيش، شهرهاي ايران شاهد موج جنايت فجيع اسيدپاشي به چهرة زنان توسط باندهاي وابسته به حكومت، به بهانة نداشتن حجاب مورد نظر ملاهاي حاكم بر ايران بود؛  جنايت فجيعي كه خشم مردم ايران را برانگيخت و به رغم سركوب گسترده و جلوگيري از هر حركت اعتراضي توسط رژيم، تظاهرات گسترده يي را در شهرهاي ايران شكل داد. مردم ايران در اين تظاهرات به دفاع از زناني كه قرباني اسيدپاشي شده بودند، فرياد مي زدند: چشمهاي دخترم كو؟ و خواستار مجازات عاملان اين جنايت شدند.
اين جنايت فجيع، از مدتها قبل با تصويب قانوني در مجلس ملاها و اظهارات شخص خامنه اي و نيز تهديدات باندهاي سركوبگر رژيم، زمينه سازي شده بود. باندهاي جنايتكار حتي با ارسال پيامهاي تلفني براي زنان در شهر اصفهان، آنها را به اسيدپاشي تهديد كرده بودند.
هدف، ايجاد ترس و وحشت در جامعه براي سركوب هر چه بيشتر و فرونشاندن اعتراضات اجتماعي است. ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران با بحرانهاي سنگين بين المللي و داخلي دست به گريبان است. از يك سو بر سر برنامه اتمي خود درگير است؛ چون نميخواهد از بمب سازي دست بردارد و از سوي ديگر براي حفظ موقعيت خود در عراق و در سوريه، با تمام قوا تلاش مي كند. اما مهمترين جنگ رژيم درمقابل مردم ايران است كه ازسركوب، خفقان و گرسنگي، جانشان به لب رسيده و از هر موقعيتي براي نشان دادن مخالفتشان با رژيم و قيام و اعتراض عليه استبداد مذهبي، استفاده ميكنند. و اين چيزي است كه منبع بي‌ثباتي دائمي حكومت ملاها شده است.

دوستان عزيز!
ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران،  رژيمي بنيادگرا با ماهيت قرون وسطايي است كه در قرن بيستم ظاهر شده و به همين دليل، براي ادامة حياتش، قبل از هر چيز نياز به سركوب در داخل كشور و صدور تروريزم و بنيادگرايي به خارج از مرزهايش دارد. تيزترين وجه سركوبگري اين رژيم، ماهيت زن ستيز آن است. ديدگاهها و اظهارات سران اين رژيم، و قوانين، نهادها و رفتارش با مردم ايران، مالامال از زن ستيزي است. زن ستيزي قلب ايدئولوژي بنيادگرايي و ارتجاعي است. از اولين روزهاي شكل گيري اين حكومت، باندهاي مزدور آن، با شعار «يا روسري يا توسري»، به زنان حمله كردند و با حجاب اجباري، تحقير و توهين به زنان، اخراج گستردة آنان از مشاغل دولتي، ممنوعيت از قضاوت، و تصويب قوانين تبعيض آميز، تلاش كردند زنان ايران را عقب برانند و از طريق سركوب و ارعاب زنان، كل جامعه را تحت كنترل قرار دهند و به تسليم بكشانند.
در سالهاي اخير نيز قوانين زن‌ستيزانة‌ جديدي را به كار گرفتند از جمله: طرح شنيع ازدواج مردان با دختر خوانده‌هايشان، سهميه‌بندي و جداسازي جنسيتي در دانشگاهها، ممنوع كردن دختران از تحصيل در 77رشته دانشگاهي و بسياري ممنوعيتهاي ديگر.
اما زن ايراني نه تنها به حذف شدن و پذيرش مرگ تاريخي و خانه نشيني، آنطور كه آخوندها ميخواستند، تن نداد، بلكه برعكس، تبديل به پرچمدار مقاومت و الهام بخش ايستادگي و نبرد و مقاومت ساير اقشار و طبقات اجتماعي در ايران شد.
زن ايراني در صف مقدم نبرد با رژيم زن ستيز آخوندي قرار گرفت. از جمله امروز در تظاهرات و حركتهاي اعتراضي عليه رژيم، زنان نقش ويژه و رهبري كننده دارند.
البته زنان مجاهد و مبارز كه پيشتاز اين مبارزه هستند، اين راه را به سادگي طي نكرده اند. آنها هر مرحله از اين نبرد را با پرداخت سنگين ترين بها طي كرده اند، از شركت در مبارزات سياسي در سالهاي نخستين حكومت آخوندها تا مقاومت درخشان در زندانها و شكنجه گاههاي رژيم و پس از آنان زنان اشرفي در همه صحنه هاي نبرد آزاديبخش، الگو و الهام دهنده زنان ايران بوده و هستند.
زنان دليري كه زير سنگين‌ترين تهاجمها به اشرف و ليبرتي، از جمله 27 حمله درهشت سال گذشته، شامل شش قتل عام، مبارزه براي سرنگوني استبداد مذهبي حاكم بر ايران را هدايت كرده اند و اكنون با معرفي و انتخاب شوراي مركزي مجاهدين، مركب از هزار زن قهرمان، الگوي زنان دلير ميهنمان در مبارزه با رژيم زن‌ستيز ولايت فقيه هستند.
آري اين زنان، پيشگامان مبارزه با بنيادگرايي هستند و از اين روست كه حمايت از زنان مجاهد در ليبرتي، فراتر از جنبة انساني آن، حمايت از چشم‌انداز پيروزي بر هيولاي بنيادگرايي است كه نه تنها بر سرنوشت مردم ايران، كه بر سرنوشت مردم منطقه نيز مسلط شده است. و اين كارزاري است كه شما را به حمايت از آن فرا مي‌خوانم.
اگر بنيادگرايي و ارتجاع، زنان ايران را در لبة تيز حملة خود قرار داده و مي خواهد آنان را وادار به تسليم كند، بايد بداند كه سر انجام، اين زنان هستند كه در صف مقدم نبرد، با هر چه ارتجاع و بنيادگرايي است، مي جنگند و ريشة آن را از ايران و از منطقه برخواهند كند. ما خواهان نظم تازه يي هستيم و برآنيم كه اين نظم كهنه و ارتجاعي را از اساس واژگون كنيم و در اين راه به ياري شما زنان و مردان آزاديخواه در تمام جهان پشتگرم هستيم.
از همه شما متشكرم.
http://www.hambastegimeli.com/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen