Dienstag, 9. Juli 2019

رویترز: اروپا اولین گام برای مجازات ایران به‌خاطر نقض التزامات برجام را برداشت

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا
خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌ روز سه‌شنبه ۱۸تیر قدرتهای اروپا اولین گام در جهت مجازات رژیم ایران به‌خاطر نقض برجام را برداشت و ماشه مکانیزم حل و فصل موارد نقض برجام را چکاندند.
وزیران خارجه انگلستان، فرانسه و آلمان به‌علاوه رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی اطلاعیه‌یی اعلام کردند رژیم ایران فعالیت‌هایی را دنبال کرده که مغایر برجام بوده است.
خبرگزاری رویترز افزود: اتحادیه اروپا با ایجاد یک کمیسیون مشترک از امضاکنندگان برجام، اولین گام را طی پروسه‌یی که در برجام هم قید شده برداشته‌اند که ممکن است موجب بازگشت تحریم‌های بین‌المللی شود.
اتحادیه اروپا مصرانه از رژیم ایران خواست تا غنی سازی افزایش یافته خود که موجب نقض برجام می‌شود را به حال قبل برگرداند.
به گزارش خبرگزاری رویترز یک سخنگوی این اتحادیه به خبرنگاران گفت ما به فراخوان موکد به رژیم ایران ادامه می دهیم تا دست به اقدامات بیشتر برای تضعیف برجام نزند و از این رژیم  می‌خواهیم تا تمامی فعالیتهایی که ناهمخوان با برجام است را متوقف ساخته و برگرداند.

وزیران خارجه انگلستان، فرانسه و آلمان اعلام کردند: عمیقاً نگران هستند رژیم ایران به شماری از تعهداتش ذیل برنامه جامع اقدام مشترک پایبند نبوده است.
در این بیانیه ‌از جمله آمده است: رژیم ایران فعالیت‌هایی متناقض با تعهداتش در چارچوب برجام را دنبال می‌کند. این موضوعات باید در چارچوب برجام مورد رسیدگی قرار گیرد، و کمیسیون مشترک باید فوراً تشکیل شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش کوتاهی که احتمالاً روز چهارشنبه 19تیر در جلسه شورای حکام در وین ارائه شود، اعلام کرد رژیم ایران نسبت غنی‌سازی اورانیوم را در نیروگاه اتمی نطنز، تا 5درصد بالا برده است.
در این گزارش آمده است: بازرسان آژانس تأکید کردند که از راه دستگاههای اینترنتی ویژه نظارت بر غنی‌سازی و همچنین نمونه‌برداری از اورانیوم غنی شده، از غلظت اورانیوم غنی شده در ایران تحقیق کردند.
 https://news.mojahedin.org/
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen