Donnerstag, 4. Juli 2019

نیویورک تایمز: فشار آمریکا برای مهار شبه‌نظامیان رژیم ایران در عراق

https://image.mojahedin.org/Attachments/?id=2559af9b-e121-45cf-8370-7b01ece283f9&width=690

شبه‌نظامیان حشدالشعبی مورد حمایت رژیم ایران در عراق
نیویورک تایمز خبر داد نخست‌وزیر عراق عادل عبدالمهدی تحت فشار آمریکا دستور داده است شبه‌نظامیان حشدالشعبی مورد حمایت رژیم ایران در ارتش ادغام شوند. آیا آنها زیربار این دستور می‌روند؟
نیویورک تایمز در مقاله خود که روز اول ژوئیه منتشر شده نوشت:
نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه ۱۰تیرماه دستوری صادر کرد تا گروه‌های مسلح موسوم به حشدالشعبی را در تلاشی برای کاهش نفوذ فزاینده آنها بر روی اقتصاد عراق و کنترل آنها روی ایستگاههای پست و بازرسی در برخی استانها مهار کند.
از آنجا که این شبه‌نظامیان مسلح با رژیم ایران مرتبط هستند، عادل عبدالمهدی، از جانب آمریکا و برخی کشورهای عرب که نگران نفوذ رژیم ایران در عراق هستند، زیر فشار قرار گرفته تا علیه آنها دست به اقدام بزند.
نیویورک تایمز خاطرنشان کرد:‌
در مارس ۲۰۱۸، حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق قبل از عبدالمهدی، تلاش کرد از استقلال شبه‌نظامیان بکاهد و آنها را رسماًً بخشی از نیروهای امنیتی کشور کند. اما آنها زیر بار این اقدام نرفتند
فرمان عبدالمهدی، دستور حیدر العبادی را ابقاء کرد و فراتر از آن رفت و به شبه‌نظامیان دستور داد که مقرهای نظامی محلی خود را ترک کرده دفاتر اقتصادی خود را تعطیل کنند.
نیویورک تایمز سپس این سؤال را مطرح کرد:
معلوم نیست که عبدالمهدی چگونه می‌خواهد دستور خود را اعمال کند و حتی توان او در اینکار زیر سؤال است. او یک مهلت سفت و سخت برای شبه‌نظامیان تا ۳۱ژوئیه تعیین کرده است.
مقامهای نزدیک به عبدالمهدی گفتند وی تحت فشار آمریکا فرمان خود را برای کاهش قدرت شبه‌نظامیان حشدالشعبی صادر کرده است. این گروهها به‌جای این‌که به‌طور کامل با وزارت دفاع یا وزارت کشور، ادغام شوند، تحت کنترل مستقیم نخست‌وزیر باقی خواهند ماند.
در حال حاضر حدود ۳۰گروه مسلح با ۱۳۰ الی ۱۵۰هزار عضو در عراق وجود دارد.
 
 
 https://news.mojahedin.org

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen