Montag, 22. August 2016

تلاشهای رژیم ایران برای ترور سفرای عربستان و خارجیان

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان سعودی - ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان سعودی - ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق

العربیه روز دوشنبه اول شهریور طی گزارشی به تلاشهای رژیم ایران برای ترور مخالفان خود از جمله دیپلوماتهای عربستان و همچنین دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق‌بشر اشاره کرد.

در گزارش العربیه آمده است: «بعد از تلاش برای ترور ثامر السهبان سفیر عربستان در عراق به‌دست شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، بار دیگر توجهات به سلسله‌ای از جنایتهای رژیم ایران علیه سفرا و دیپلوماتها و همچنین دشمنان و مخالفان رژیم ایران جلب شده است» .

العربیه افزود: «این اولین بار نیست که دست داشتن رژیم ایران در تلاش برای ترور و ترور دیپلوماتهای عربستان و سایرین افشاء می‌شود، بلکه پیش از این نیز موارد متعددی به ثبت رسیده که رژیم ولایت‌فقیه از ترور برای تصفیه حساب با دشمنان سیاسی خود استفاده کرده و تمامی عرف و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است... . » .

العربیه به تاریخچه‌یی از تلاشهای رژیم جنایتکار آخوندی برای ترور مخالفان عربستان در کشوهای مختلف و دیپلوماتهای خارجی اشاره کرد و افزود: «در 24آوریل 1990 کاظم رجوی برادر مسعود رجویرهبر سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق که از فعالان برجسته حقوق‌بشری بود ترور گردید. وی در نزدیکی منزل خود در کوپه در ژنو ترور شد و شاتلان قاضی سوئیسی در 22ژوئن 1990 در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که 13تن از مقامهای رسمی رژیم حاکم بر ایران از تهران با پاسپورت دیپلوماتیک برای اجرای این ترور به ژنو آمده بودند و برخی از آنها نیز مستقیماً بعد از انجام ترور با شرکت هواپیمایی ایرانی به تهران برگشتند».
https://www.mojahedin.org/news/183509

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen