Freitag, 12. August 2016

سازمان ملل حمله با گاز کلر توسط ارتش اسد در حلب را بررسی می‌کند

حمله با بمبهای حاوی گاز کلر به مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در حلب

حمله با بمبهای حاوی گاز کلر به مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در حلب

در پی انتشار گزارش‌هایی از حمله با بمبهای حاوی گاز کلر به مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در حلب، سازمان ملل‌متحد اعلام کرده تحقیقات ویژه‌یی در این باره را آغاز می‌کند.

اپوزیسیون در حلب می‌گوید که بر اثر این حملات چهار نفر کشته و بسیاری مصدوم شد‌ه‌اند.

روز پنجشنبه ۲۱ مرداد گروه‌های اپوزیسیون در حلب اعلام کردند که همزمان با پایان آتش‌بس کوتاهی که برای ارسال کمکهای انسان‌دوستانه میان دو جبهه مخاصمه برقرار شده بود، نیروهای اسد با پرتاب بمبهای بشکه‌ای حاوی گاز کلر، مناطق تحت کنترل آنها را مورد هدف قرار داده‌اند.

انجمن دفاع شهری سوریه که یک نهاد داوطلبانه امدادرسان در حلب و سایر مناطق درگیر جنگ داخلی در سوریه است می‌گوید ماده گاز کلر که در بمبهای بشکه‌ای جا داده شده بوده از سوی نیروهای دولت سوریه مورد استفاده قرار گرفته است.

در واکنش به این گزارشات دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در بحران سوریه تأیید کرد که کارشناسان سلاح شیمیایی سازمان ملل تحقیق درباره این ادعاها را در حلب برعهده خواهند گرفت.

وی امروز به خبرنگاران گفت: 'شواهد متعددی حکایت از این دارد که چنین واقعه‌ای روی داده است. اگر تحقیقات هم آن را ثابت کند، آن وقت جنایت جنگی روی داده و همگان موظفند فوراً به آن واکنش نشان دهند'.
https://www.mojahedin.org/news/182942

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen