Mittwoch, 17. August 2016

خبرگزاری فرانسه: هیومن رایتس واچ استفاده رژیم اسد و روسیه از سلاحهای آتش‌زا علیه غیرنظامیان را محکوم کرد

استفاده رژیم اسد و روسیه از سلاحهای آتش‌زا علیه غیرنظامیان

استفاده رژیم اسد و روسیه از سلاحهای آتش‌زا علیه غیرنظامیان

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه 27مرداد گزارش داد: «هیومن رایتس واچ روز سه‌شنبه به‌کارگیری هواپیماهای جنگی سوریه و روسیه از سلاحهای آتش‌زا و بصورت مکرر علیه غیرنظامیان در دو استان حلب و ادلب را محکوم کرد و این حملات را ”تنفر انگیز“ توصیف کرد.

این سازمان حقوق‌بشری در گزارش خود از ”دلایل انکار ناپذیری مبنی بر استفاده از هواپیماهای روسی برای به‌کارگیری سلاحهای آتش‌زا و یا حداقل همراهی با هواپیماهای سوری برای استفاده از این سلاحها اشاره کرد“.

هیومن رایتس واچ گفت: «از زمان شروع حملات روسیه در سوریه در روز 30سپتامبر از این سلاحها ”بصورت گسترده“ استفاده شده است» .

این سازمان حقوق‌بشری افزود حداقل 18 حمله را ثبت کرده است. این حملات روی مناطق تحت کنترل اپوزیسیون سوریه در دو شهر حلب و ادلب صورت گرفته است.

سازمان هیومن رایتس واچ در بیانیه خود گفت «رژیم سوریه و روسیه باید بصورت فوری حملات با سلاحهای آتش‌زا علیه مناطق غیرنظامیان را متوقف کنند» .

هیومن رایتس واچ این سلاحهای را نفرت‌انگیز توصیف کرد و گفت: «این امر شکست مفتضحانه التزام به قانون بین‌المللی را نشان می‌دهد که به‌کارگیری این سلاحها را ممنوع می‌کند» .

این سازمان با اشاره به عکسهای محمد تاج الدین عثمان از شهر ادلب افزود: «بوضوح زبانه‌های آتش را دیدم. در عرض ده دقیقه حملات زیادی صورت گرفت. آتش‌ها باور کردنی نبود، شب را به روز تبدیل کردند» .

یکی از افراد داوطلب دفاع مدنی همچنین به سازمان هیومن رایتس واچ گفت: «آتش همه چیز را به کام خود گرفت، خانه‌ها، ماشینها و منابع نفت و حتی مردم» .

شلیک سلاحهای آتش‌زا از طریق هواپیما منجر به ایجاد آتش‌سوزی وسیع شده و باعث ایجاد سوختگیهای دردناک در افراد می‌شود و چه بسا به استخوانها نفوذ کرده و منجر به آسیب دیدن سیستم تنفسی می‌گردد.
https://www.mojahedin.org/news/183246

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen