Mittwoch, 31. August 2016

بستری شدن زندانی سیاسی محسن دانشپور مقدم

زندانی سیاسی محسن دانشپور مقدم

زندانی سیاسی محسن دانشپور مقدم

زندانی سیاسی محسن دانشپور مقدم از بستگان مجاهدان اشرفی و زندانی محکوم به اعدام در بند 350 زندان اوین، برای انجام عمل جراحی در بیمارستان سینای تهران بستری شد.

این زندانی سیاسی 73 ساله محکوم به اعدام پیش‌تر نیز از انواع بیماریهای از جمله فراموشی، گرفتگی عروق، افسردگی، دیسک شدید کمر و بیماری پروستات رنج می‌برد اما دژخیمان خامنه‌ای با هدف زجرکش کردن این زندانی سیاسی، مانع از رسیدگیهای پزشکی می‌شدند. 
خانواده‌ی این زندانی سیاسی بارها به دادستانی تهران مراجعه کرده، اما پیگیریهای این خانواده تا به امروز راه به جایی نبرده و کماکان بدون وکیل و بی‌اطلاع از وضعیت پرونده و تغییرات احتمالی در دیوانعالی رژیم قرار دارند.

در آخرین دیدار فرزند وی با حاجیلو نماینده‌ی دادستانی رژیم، وی وقیحانه پاسخ داده است: «پرونده پدر و برادر شما مفقود شده است».

محسن دانشپور مقدم در قیام عاشورای ۱۳۸۸ به همراه همسر خود «مطهره بهرامی»، فرزند «احمد دانشپور مقدم» و عروسش «ریحانه حاج ابراهیم دباغ» و «هادی قائمی» یکی از نزدیکان اوست، بازداشت و از سوی شعبه ۱۵دادگاه ارتجاع به ریاست دژخیم صلواتی بدون داشتن وکیل به اتهام «محاربه» و «اقدام علیه امنیت ملی»، به اعدام محکوم شدند. 
حکم صادره برای محسن و احمد دانشپور مقدم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر از سوی دژخیمی به نام قاضی زرگر مجدداً تأیید شد. محسن دانشپور مقدم متهم ردیف پنجم بوده و اتهام وی محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق می‌باشد. پیش‌تر در دهه ۶۰ دو تن از برادران «محسن دانشپورمقدم» توسط جلادان خمینی اعدام شده بودند.

https://www.mojahedin.org/news/184027

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen