Freitag, 29. August 2014

سازمان ملل متحد: تعداد پناهندگان ثبت شده سوری به ۳میلیون نفر رسید

اردوگاه آوارگان سوریه
اردوگاه آوارگان سوریه
سازمان ملل متحد اعلام کرد تا روز جمعه6شهریور تعداد شهروندان سوری که به عنوان پناهنده در کشورهای همسایه ثبت شده اند به ۳ میلیون نفر می رسد. تعداد کنونی آوارگان جنگ سوریه نسبت به سال گذشته ۱ میلیون نفر افزایش یافته است. 

به گزارش رویتر سازمان ملل متحد می گوید: ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز داخل سوریه خانه های خود را ترک کرده اند که این ارقام نشان می دهد اکنون تقریباً نیمی از کل جمعیت سوریه وادار شده اند خانه های خود را ترک کنند. 

آنتونیو گوترز کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان طی بیانیه یی بحران سوریه را بزرگترین وضعیت اضطراری انسانی این دوران خوانده و می گوید دنیا نتوانسته پاسخگوی نیاز این آوارگان و کشورهای میزبان آنها باشد. 

طبق آمار سازمان ملل متحد ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر از آوارگان سوری در لبنان هستند و ۸۱۵ هزار نفر از آنها نیز به ترکیه رفته اند. همچنین ۶۰۸ هزار نفر از سوریها در اردن حضور دارند و ۲۱۵ هزار نفر نیز در عراق و بقیه در مصر و دیگر کشورها پناه گرفته اند. 

سازمان ملل متحد می گوید بسیاری از کشورهای میزبان آوارگان سوری تخمین می زنند که صدها هزار سوریه ای دیگر بدون آن که نامشان به طور رسمی ثبت شده باشد، در این کشورها پناه گرفته اند. بسیاری از این شهروندان سوری مدت یک سال است که از روستا به روستا در حال فرار بوده اند تا این که عاقبت تصمیم گرفتند کشورشان را ترک کنند. 

سوریه ای ها اکنون بزرگترین جمعیت آوارگان تحت حمایت کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد را تشکیل می دهند. از نظر تعداد، آوارگان سوری بعد از آوارگان فلسطینی قرار دارد اما فلسطینیها تحت حمایت یک نهاد دیگر سازمان ملل متحد قرار دارند. 

یک گزارش سازمان ملل متحد می گوید بیش از ۱۹۱ هزار نفر در سه سال اول جنگ داخلی سوریه کشته شده اند.
http://www.mojahedin.org/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen