Samstag, 30. August 2014

پيروزيهاي جديد انقلابيون سوريه عليه نظاميان اسد


 تاریخ ایجاد در 08 شهریور 1393
هيأت عمومي انقلاب سوريه اعلام كرد نبردهاي سنگيني در چند جبهه در محله جوبر در دمشق بين رزمندگان ارتش آزادي سوريه از يك سو و نظاميان اسد از سوي ديگر در جريان است، انقلابيون سوري در اين نبردها 40 تن از نظاميان اسد را به هلاكت رسانده و 3 تانك ويك نفربر آنها را منهدم كردند.در مقابل هواپيماهاي جنگي رژيم اسد 20 بار اين محله را بمباران كردند، و 4 بار نيز با موشك هاي خوشه اي داراي قدرت تخريب بالا اين محله را هدف قرار دادند.
رزمندگان ارتش آزادي سوريه در استان ادلب در اتحاد با ساير گردانهاي اپوزيسيون سوريه در اين استان عمليات جديدي را به نام (ارتش واحد) به منظور به كنترل درآوردن آخرين مراكز نظاميان اسد در اين استان آغاز كردند، در اين عمليات، انقلابيون سوري با بكارگيري انواع سلاحهاي سنگين و سبك، به مواضع نظاميان اسد تهاجم كردند و در شروع اين عمليات، 2 تانك و يك نفربر زرهي دشمن را با موشك هاي تاو، منهدم كردند.
سازمان ملل متحد اعلام كرد حال 44 نيروي حافظ صلح سازمان ملل كه در اطراف معبر قنيطره در جولان توسط گروههاي مسلح دستگير شده اند خوب است از سوي ديگر ائتلاف ملي سوريه در بيانيه اي خواستار آزادي فوري و بدون قيد و شرط نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل شد و تاكيد كرد اين اعمال هيچ ربطي به انقلاب سوريه و ارزشهاي انقلابي آن ندارد.

دولت امريكا يكبار ديگر برحمايت از اپوزيسيون ميانه رو سوريه تاكيد كرد. جاش ارنست سخنگوي اوباما گفت امريكا از اپوزيسيون ميانه رو سوريه حمايت مي كند رژيم اسد به طور خشونت آميزي با اپوزيسيون ميانه رو برخورد كرده و اين به يك فاجعه انساني فضيحت بار منجر شده است.
سخنگوي كاخ سفيد همچنين گفت: امريكا تصميم دارد با كشورهاي سني منطقه بخصوص عربستان سعودي ائتلافي عليه داعش ايجاد كند.

ويل مك كانتز، كارشناس خاورميانه در انستيتوي بروكينگز درباره بي عملي اوباما در حمايت از اپوزيسيون سوريه گفت اوباما بايد تصميم سختي اتخاذ كند.. من فكر نمي‌كنم اين بار راه گريزي وجود داشته باشد. اوباما يا بايد تصميم بگيرد كه به شكار داعش در سوريه  برود و رزمندگان  سوريه را تسليح كند و يا اين‌كه بايد تصميم بگيرد با اسد سازش كند“.
خبرگزاري رويتر

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen