Dienstag, 28. September 2010

پیکر مادر را به خاک سپردیم ولی روح سرکش او برای همیشه با ماست





خاسپاري مادر مجاهد كوشالي



با چشمانی اشکبار و قلبهایی مالامال از درد، اعضا و هواداران مقاومت، دوستان و همرزمان مادر کوشالی پیکر او را در قبرستان سرژی (اینترکومونال) به خاک سپردند. کسی را یارای وداع با او نبود، هر یک از یاران مقاومت دفتری از خاطرات او با خود داشت، لبخندهایش که هیچگاه، حتی در سخت ترین شرایط از سیمای مهربان او محو نمی شد، مشتهای گره کرده اش در تظاهرات و اکسیونها، که دشمن را نشانه می گرفت، قلب پر مهر و رئوفش که با وجود دردهای فراوان، مثل دریا، ژرف و آرام بود، حضور همیشگی اش در هر صحنه ای که مقاومتی ضروری بود و دفاع جانانه از او از اشرف، از خاطره ها پاک شدنی نبود.

حوالی ساعت ۱۴ روز سه شنبه پیکر مادر کوشالی (محترم ایجه اى) روى شانه های یاران و همرزمانش در گورستان سرژی در شمال پاریس، تا منزلگاه ابدی اش بدرقه شد. با چشمانی اشکبار بر پیکر پاک او نماز گزاردیم و سرانجام در ناباوری، او را به خاک سپردیم.

پس از خاکسپاری، مزار مادر توسط حاضران گلباران شد و آنگاه پیام خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت توسط خانم شهرزاد صدر حاج سیدجوادی خوانده شد سپس، تنی چند از یاران و نزدیکانش سخنان کوتاهی در استمرار یاد او گفتند:

الهام بخش مبارزان آزادی

ابوالقاسم رضایی درباره جایگاه مادر در میان خانواده مقاومت گفت: او از افتخارات تاریخ پر رنج مجاهدین است. مادری که شهادت ۴ پسر قهرمانش را شجاعانه تحمل کرد و نزدیک به سی سال رنج و دوری از شهر و دیار را به جان خرید و تا آخرین لحظه حیات راه فرزندان مجاهدش را با شور و اشتیاق ادامه داد.خاسپاري مادر مجاهد كوشالي

مادری که وجود و حضورش در میدانهای نبرد علیه آخوندها، همیشه گرما بخش جمعمان بود. زنی رزمنده و شجاع، که ایستادگی اش در مقابل آخوندهای دیوصفت، ضدایران و ضدبشر، الهام بخش مبارزان راه آزادی بود.

همشهریانش، او را سمبلی از مقاومت، ایستادگی پایدار در مقابل جانیان حاکم برایران می شناختند و منتظر بودند که با سرنگونی آخوندها به میانشان برگردد و آنطور که شایسته اش است از او تجلیل کنند.

مادر ۵ شهید قهرمان

سیمین منافی، از سوی یاران مقاومت در آلمان، سخنان کوتاهش را با قطعه شعر زیبایی شروع کرد:

پنجره چوبی با پرده های ماهوت

مادر، با چارقد گُلی

عطرش، طعم اضطرابی گنگ است

و رنگش، آه اگر نمی چشیدم

راز دیگری در من می جوشید.خاسپاري مادر مجاهد كوشالي

سیمین منافی این طور ادامه داد: خزان پاییز، گل دیگری را از گلستان ما ربود و مادر کوشالی، مادر ۵ شهید قهرمان مجاهد خلق و همه مجاهدین را به رفیق اعلا برد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen