Dienstag, 14. September 2010

ديدار با خانواده‌هاى اعدام‌شدگان کردستان در روز عيد فطر

دیدار با خانواده‌های اعدام‌شدگان کردستان
شمارى از شهروندان کردستانى جمعه گذشته، همزمان با عيد فطر با خانواده‌هاى چهار فعال سياسى ايرانى کرد اعدام شده در ارديبهشت‌ماه جارى، ديدار کردند.
به گزارش هرانا، در اين برنامه که در منازل فرزاد کمانگر، فرهاد وکيلى و على حيدريان برگزار شد، شمارى از فعالان مدنى و سياسى کردستان و خانواده‌هاى زندانيان سياسى و کشته‌شدگان کردستان حضور داشتند.
سلطنت رضايى، مادر فرزاد کمانگر، پس از ديدار با فعالان مدنى و سياسى در منزلش در شهر کامياران، همراه آنان براى ديدار با خانواده على حيدريان و فرهاد وکيلى به سنندج رفت. مادران اين سه زندانى سياسى اعدام شده، با بيان اين‌که «همه ما عضو يک خانواده هستيم» از افرادى که در اين مدت آنها را تنها نگذاشته و همدردى خود را اعلام کردند، سپاسگزارى کردند. بنابه اين گزارش در شهر ماکو نيز مراسم همدرى با خانواده شيرين علم هولى، يکى ديگر از افراد اعدام‌شده، در ارديبهشت جارى برگزار شده ‌است. فرزدا کمانگر، فرهاد وکيلى، على حيدريان و شيرين علم هولى ۴فعال ايرانى کردى هستند که ۱۹ارديبشهت سال جارى همراه مهدى اسلاميان، شهروند شيرازى، در زندان اوين تهران اعدام شدند.
اين پنج نفر که به «محاربه» متهم شده بودند، بدون اطلاع خانواده و وکلاى خود بدار آويخته شدند. فرزاد کمانگر، على حيدريان و فرهاد وکيلى در سالهاى ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ به اتهام عضويت در حزب کارگران کردستان ترکيه (پ‌ک‌ک ) دستگير و پس از محاکمه به اعدام محکوم شده‌ بودند. شيرين علم ‌هولى نيز در ۲۸آذرماه ۱۳۸۸ به اتهام «خروج غيرقانونى» از مرز، به تحمل دو سال حبس تعزيرى و به اتهام «محاربه از طريق ارتباط با پژاک »، به اعدام محکوم شده بود. مقامهاى جمهورى اسلامى ايران از تحويل اجساد و نشاندادن محل دفن اين افراد به خانواده‌هايشان خوددارى کردند. پس از اعدام اين چهار فعال سياسى، مردم شهرهاى کردستان طى يک اعتصاب عمومى گسترده نسبت به اين اعدامها اعتراض کردند.







Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen