Dienstag, 21. September 2010

فراخوان دانشجویان دانشگاههای اصفهان، به خیزشهای ضدحکومتی در سال تحصیلی جدید

تظاهرات داتشجويان دانشگاه اصفهان - آرشيو
تظاهرات داتشجويان دانشگاه اصفهان - آرشيو
به‌مناسبت آغاز سال تحصيلى جمعى از دانشجويان دانشگاههاى اصفهان بيانيه‌يى صادر کردند. در قسمتهايى از اين بيانيه آمده است:

به نام خدا و به نام انسان و به نام آزادى،
اول مهر يادآور دوستى و برادرى و به هم پيوستن رودها و رودخانه براى دريا شدن است، تا درس اول را که همانا درس آزادى است، يکبار ديگر در سال تحصيلى جديد با هم زمزمه کنيم.
اين روزها در حالى به پيشواز اول مهر و سال تحصيلى جديد مىرويم که بسيارى از صندليهاى همکلاسى‌هايمان خالى است. کيانوش، اشکان و عليرضا که در راه آزادى ميهن هم‌چون "آرش کمانگير" جان خويش را فديه راه آزادى نمودند. آنان که خفت و ننگ تسليم را پذيرا نشدند و چون حاضر نبودند در مقابل دژخيم روى زانوانشان زندگى کنند، ايستاده به ديار باقى شتافتند…

اين بيانيه در ادامه خطاب به دانشجويان، دانشگاهيان و جوانان جنبش مىافزايد: در آستانه شروع سال تحصيلى، همبستگى و اتحاد را بيش از پيش توشه راه کنيم و زنگ اول کلاس را با نيت نابودى ديکتاتوى حاکم به صدا در آوريم. بار ديگر شعار مرگ بر ديکتاتور را بر تابلو و يا تخته سياه هر کلاس بنويسيم و به اين ايمان داشته باشيم که هر شعار ما و هر فريادى بر روى ديوارها، تير خلاصى است بر پيکر پوسيده نظام مستبد حاکم. امسال اين پيام را به جهانيان و ملت اسيرمان خواهيم رساند که اين‌جا کشور آزادگان است و جاى جلادان و دروغگويان و غاصبان حاکميت مردم ايران نيست.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen