Freitag, 7. Juli 2017

محکومیت دو هموطن مسیحی به ۲۵سال زندان

دستگیری

دستگیری

قضاییه جنایتکار خامنه‌ای با صدور حکمی دو هموطن مسیحی را جمعاً به 25سال زندان محکوم کرد.

این دو هموطن که امین افشارنادری و هادی عسگری نام دارند در تاریخ 12تیر 96توسط دژخیم احمد زاده قاضی شعبه 26بیدادگاه مستقر در اوین به 25سال زندان محکوم شدند.

در حکم صادره از بیدادگاه اوین، این دو هموطن پس از پایان مدت محکومیت خود تا دو سال حق خروج از کشور را نیز ندارند.

خاطر نشان می‌شود که این دو هموطن در پنجم شهریور سال 1395توسط نیروی سرکوبگر انتظامی در باغی در فیروزکوه همراه با جمعی دیگر از هموطنان مسیحی دستگیر و به اوین منتقل شده بودند. اما خانواده و بستگان آنها تا مدتها از مکان نگهداریشان بی‌اطلاع بودند.

امین افشار نادری از بهمن سال 1395پس از سه ماه تحمل سلول انفرادی در اعتراض به شرایط غیرانسانی زندان دست به اعتصاب‌غذا زد و سرانجام در 19فروردین سال 96بعد از هشت ماه بلاتکلیفی این دو زندانی مورد بازجویی قرار گرفته و سپس در بیدادگاه به اتهام ”اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیساهای خانگی و تبلیغ مسیحیت ”مجموعا به 25سال زندان محکوم گردیدند. این دو زندانی مسیحی هم‌اکنون در بند چهار زندان اوین به‌سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:
دستگیری دو هموطن مسیحی در ارومیه

14اسفند ماه 95 - انوشه رضابخش و سهیل زرگرزاده، دو هموطن مسیحی، حدود دو هفته پیش در شهر ارومیه بازداشت شدند.

این مادر و پسر مسیحی در منزل خود و توسط نیروهای لباس‌شخصی اطلاعات سپاه ارومیه دستگیر شده‌اند و دلیل بازداشت آنها تاکنون اعلام نشده است. این دو نفر پیش از این سابقه بازداشت نداشته‌اند.

سهیل زرگرزاده‌ ، دانشجوی سال چهارم روانشناسی است و شاهدان عینی می‌گویند در هنگام دستگیری، نیروهای امنیتی بسیاری از کتاب‌ها و جزوات او را از منزل خارج کردند که در بین آنها چند جلد کتاب مقدس و جزوات الهیاتی هم وجود داشته است.
https://www.mojahedin.org/news/201361

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen