Donnerstag, 6. Juli 2017

صدور حکم اعدام برای یک متهم نوجوان

صدور حکم اعدام یک نوجوان

صدور حکم اعدام یک نوجوان

به گزارش خبرهای رسیده یک پسر نوجوان روز ۱۴تیر ۹۶ در شعبه چهارم بیدادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

قضات این بیدادگاه نا مادری وی را نیز به ١۵سال زندان محکوم کردند.

رژیم آخوندی هنوز جزییات دقیقی از مشخصات و سن و سال وی منتشر نکرده است ولی مشخص است که سن وی کمتر از سن قانونی یعنی ۱۸سال می‌باشد.

بیشتر بخوانید:‌
 
عفو بین‌الملل اعدام یک زندانی نوجوان پس از ۳۰سال را محکوم کرد

عفو بین‌الملل روز پنجشنبه 4خرداد 96 اعدام یک زندانی نوجوان پس از 30سال را محکوم کرد. عفو بین‌الملل این اعدام را یک نقض فاحش حقوق‌بشر بین‌الملل دانست و اعلام کرد رژیم ایران با اینکار بی‌اعتنایی کامل خود را نسبت به حقوق کودکان نشان داده است.

 برآورد سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، از سال ۲۰۰۵ تاکنون دست‌کم ۷۳ متهم نوجوان در ایران اعدام شده‌اند

‌فیلیپ لوتِرِ مدیر تحقیقات عفو بین‌الملل برای خاورمیانه و آفریقای شمالی گفت با اعدام اصغر، تکرار ادعای مقامهای رژیم ایران برای سازمان ملل و اتحادیه اروپا که آنها در حال فاصله گرفتن از استفاده از مجازات اعدام برای نوجوانان هستند به‌شدت پوچ از آب درآمده است.

فیلیپ لوتر افزود این کاملاً انزجارآور است که دو دهه است از تأیید و امضای کنوانسیون حقوق کودکان توسط رژیم ایران می‌گذرد، اما این رژیم کماکان به چنین بی‌اعتنایی بیرحمانه به حقوق کودکان ادامه داده است.

مدیر عفو بین‌الملل برای خاورمیانه گفت این سومین اعدام کسی در ایران است که به‌عنوان یک کودک دستگیر شده و طی سال جاری اجرا می‌شود و نشان می‌دهد که مقامهای رژیم ایران عزم آشکار دارند که به نقض قانون حقوق‌بشر بین‌المللی ادامه بدهند.

مقامهای رژیم ایران باید هر گونه طرح دیگر برای اعدام افراد را متوقف کنند و شرایط آئین نامه اسلامی برای لغو کاربرد مجازات اعدام برای متخلفان نوجوان یکبار برای همیشه اصلاح کنند.

رژیم ایران یکی از آخرین کشورها در جهان است که کماکان متخلفان نوجوان را اعدام می‌کند.

قانون حقوق‌بشر کاربرد اعدام یک فرد که در زمان ارتکاب جرم زیر 18سال سن داشته باشد را به‌شدت ممنوع کرده است.

عفو بین‌الملل جدای از این‌که متهم، جنایت، جرم یا بی‌گناهی یا متد اعدام چه باشد در تمامی شرایط با مجازات اعدام مخالف است.

این سازمان مستمراً از همه کشورها خواسته است تا یک مهلت قانونی توقف اعدام تعیین کنند با این دیدگاه که در نهایت مجازات اعدام را ملغی کنند.
اعدام نوجوانان در ایران
اعدام نوجوانان در ایران
 
دولت آلمان خواهان توقف اجرای حکم اعدام یک نوجوان زندانی شد

مسئول امور حقوق‌بشر در دولت آلمان از رژیم ایران خواست اجرای حکم اعدام ' پیمان برنداح' را که برای 20اردیبهشت 96 برنامه‌ریزی شده است، متوقف کند و برای او امکانات یک دادرسی عادلانه بدون استفاده از مجازات اعدام فراهم آورد.

بربل کوفلر گفت دولت آلمان با مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است. وی افزود اجرای حکم اعدام ”پیمان برنداح ”نقض غیرقابل قبول قوانین بین‌المللی است.

عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌یی خواستار توقف اعدام دو زندانی جوان در ایران شد. نقض حکم اعدام ۶نوجوان زیر ۱۸سال در ایران تحت حاکمیت آخوندها تأیید شده است.

علاوه بر ”پیمان برنداح ”، نوجوان دیگری به نام 'مهدی بهلولی' نیز حکم اعدام گرفته و این حکم قرار بود روز چهارشنبه ۳۰فروردین (۱۹آوریل ۲۰۱۷) اجرا شود، اما در آخرین ساعتهای متوقف شد. او نیز در زمان ارتکاب جرم احتمالی، ۱۵سال داشت.

مقام‌های سازمان ملل از جمله گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در امور ایران و نیز نهادهای حقوق‌بشری مانند عفو بین‌الملل، خواستار توقف اجرای حکم اعدام هر دو نوجوان شده‌اند. آنها از رژیم ایران خواسته‌اند تمام احکام اعدام صادر شده در مورد کودکان را متوقف کند.
https://www.mojahedin.org/news/201321

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen