Mittwoch, 14. Juni 2017

دستگیری ۹تن از هموطنان بهایی در اصفهان و استان گلستان

دستگیری هموطنان بهایی

دستگیری هموطنان بهایی

نیروهای سرکوبگر انتظامی روز گذشته سه‌شنبه 23خرداد 96 دو تن از هموطنان بهایی در شهرستان شاهین شهر و هفت تن دیگر از این هموطنان را در استان گلستان دستگیر کردند.

بنا‌ به گزارشات رسیده از شاهین شهر اصفهان دو هموطن بهایی به نامهای نوشین سالکیان و فریده عبدی پس از احضار و مراجعه به دادسرای رژیم در شاهین شهر دستگیر و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شدند. قضاییه جنایتکار آخوندی اتهام این دو هموطن را “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان کرده است.

در همین حال نیروهای سرکوبگر در استان گلستان نیز روز گذشته هفت تن دیگر از هموطنان بهایی به نامهای مریم دهقان یزدلی، مژده ظهوری (فهندژ)، فرح تبیانیان (ثنائی)، هوشمند دهقان یزدلی، شیدا قدوسی، پونه ثنایی (تیموری) و نازی تحقیقی را دستگیر و زندانی نمودند.

این اقدامات سرکوبگرانه علیه هموطنان بهایی در حالی اعمال می‌شود که قضاییه جنایتکار آخوندی دو قاتل یک هموطن بهایی به نام فرهنگ امیری ساکن یزد را به قید وثیقه آزاد کرد.

این هموطن بهایی در سال گذشته در بیرون منزل مسکونی‌اش در شهر یزد توسط ضربات متعدد چاقو این دو قاتل جان باخت. دو قاتل هنگام فرار توسط کسبه محل دستگیر شدند و در دادگاه قضاییه آخوندی اعتراف کردند که بنا‌ به فتوای آخوندهای شهر این شهروند بهایی را به قتل رسانده‌اند.
https://www.mojahedin.org/news/200146

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen