Mittwoch, 14. Juni 2017

کیهان خامنه‌ای: حدود ۲سال از امضای برجام می‌گذرد و تشت رسوایی برجام از بام افتاده است

مذاکرات هسته ‌ای -شباهت برجام با ترکمانچای

مذاکرات هسته ‌ای -شباهت برجام با ترکمانچای

کیهان خامنه‌ای 24خرداد 96 با پیش کشیدن بحث تحریمهای جدید و برجام، ضمن نشان‌دادن نگرانی خود از شرایط جدید، آخوند روحانی را زیرضرب برده است و نوشته است که اکنون حدود 2سال از امضای برجام می‌گذرد و تشت رسوایی برجام از بام افتاده است.

این روزنامه حکومتی ابتدا بحث عهد شکنی آمریکا را پیش کشیده و این‌که دولت روحانی به منتقدان توجهی نکرد نوشته است: «دولتمردان با توهین به منتقدان و حواله دادن آنان به جهنم!، تعهدات ایران را به‌صورت شتابزده-که تعجب رسانه‌های خارجی را در پی داشت- و یکطرفه و برگشت‌ناپذیر انجام دادند».

کیهان خامنه‌ای سپس اضافه کرده است: «اکنون حدود 2سال از امضای برجام می‌گذرد و تشت رسوایی برجام از بام افتاده است، مقامات دولت یازدهم می‌گویند «آمریکا بدعهدی می‌کند اما ما با جامعه جهانی توافق کرده‌ایم و آمریکا نمی‌تواند آن را نقض کند». این موضعگیری در حالی است که روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 در توضیح چرایی اولویت مذاکره با آمریکایی‌ها در مقابل تروئیکای اروپایی گفت: «بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی‌ها به‌دنبال «آقا اجازه» از آمریکا هستند. ... آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است». اما اکنون وقتی رویکرد «توافق کردن به هر قیمتی» به «حفظ برجام به هر قیمتی» تبدیل می‌شود. آنگاه آمریکا نیز از «کدخدا» به «یکی از طرفین» تقلیل جایگاه پیدا می‌کند».
https://www.mojahedin.org/news/200153/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen