Freitag, 6. August 2010

عفو بين الملل




عفو بين الملل

5 اوت 2010

اقدام فوري

رد تقاضاي استيناف مرد ايراني

دادگاه عالي ايران, تقاضاي استيناف جعفر كاظمي بر عليه حكم اعدامش را رد كرد. اين حكم به خاطر اتهام شركت در تظاهرات ضد حكومتي و داشتن رابطه با يك سازمان ممنوعه بوده است. حكم وي ممكن است هر لحظه به اجرا در بيايد. شش تن ديگر به خاطر اتهام داشتن رابطه با همين سازمان گفته ميشود كه زير اعدام هستند.

جعفر كاظمي در تاريخ 18 سپتامبر 2009 دستگير و بازجويي شد و احتمالا ماه هاست در زندان اوين در تهران زير شكنجه است.اتهامات وي شركت در تظاهراتي است كه در پي اعلام نتيجه انتخابات بحث انگيز رياست جمهوري در ايران در ژوئن 2009 بوقوع پيوست و داشتن رابطه با گروه آپوزيسيون ممنوعه سازمان مجاهدين خلق ايران ميباشد, وي متهم به ارتكاب هيچگونه عمل خشونت باري نشده است,

او به اتهام محاربه و همچنين تبليغ بر عليه نظام محكوم شده است. در 26 آوريل او از حكم اعدامش كه توسط دادگاه استيناف تاييد شده بود مطلع گرديد. يك تقاضاي استيناف ديگر در اواخر ژوئيه رد شده است.

عفو بين الملل از حكم اعدام 6 تن ديگر در ايران به خاطر اتهام داشتن رابطه با سازمان مجاهدين خلق ايران مطلع است. محمد علي حاج آقايي, علي صارمي, عبدالرضا قنبري, احمد دانشپور مقدم و محسن دانشپور مقدم, احتمالا در كيسي مانند جعفر كاظمي همچنين گفته ميشود به اتهام محاربه محكوم شده اند, اطلاعات دريافت شده در 4 اوت بيانگر اين است كه يك نفر ديگر به نام جعفر لاري كه يك تاجر بازار تهران ميباشد نيز به خاطر محاربه به مرگ, بدون امكان استيناف محكوم شده است. او نيز در زندان اوين جاييكه طبق گزارشات تحت شكنجه براي اعتراف اجباري قرارگرفته نگه داري ميشود.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen