Dienstag, 31. August 2010

عابد توانچه به زندان مرکزي اراک منتقل شد


سايت دانشجو نيوز

عابد توانچه به زندان مرکزي اراک منتقل شد

«چهارشنبه، ۰۳ شهريور ۱۳۸۹

عابد توانچه سرانجام پس از يک سال ممانعت از معرفي خود به دادگاه انقلاب در مخالفت با تصميم غيرقانوني اين دادگاه، امروز با حضور در دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان اراک منتقل شد.

به گزارش دانشجونيوز، عابد توانچه عضو سابق انجمن اسلامي دانشگاه اميرکبير و از فعالين شناخته شده چپ، امروز به منظور گذراندن يک سال حبس و براي جلوگيري از مصادره وثيقه ضامن خود، با حضور در دادگاه انقلاب خود را معرفي کرده و به زندان اراک منتقل شد.

توانچه به علت عملکرد غيرقانوني قاضي صادر کننده حکم، که از ارسال حکم به دادگاه تجديد نظر خودداري کرده بود، از پذيرش حکم اجتناب کرده و از تسليم خود خودداري نمود. وي به همراه دکتر ناصر زرافشان وکيل خود شکايت نامهاي را در دادگاه انتظامي قضات تنظيم کرد. در پي گيريهاي بهعمل آمده دادگاه انتظامي قضات، قاضي متخطي را بازخواست و درخواست کرده بود تا پرونده وي به اين مرکز جهت بررسي مجدد ارسال شود که با تمرد قاضي مربوطه روبه رو گشته بود. به گفته منابع آگاه، اداره اطلاعات اراک در رسيدگي به پرونده نقش مستقيم داشته و فشار زيادي را بر قوه قضائيه تحميل کرده است.

مامورين وزارت اطلاعات در تلاشهاي چندين باره خود براي دستگيري عابد توانچه بارها به منزل پدريش يورش بردند و خانواده وي را تهديد به پلمپ منزل کردند، اما هيچگاه موفق به بازداشت وي نشدند. تيم تعقيب و تجسس وزارت اطلاعات پس از مدتها تلاش ناموفق براي دستگيري وي، سرانجام فشارهاي خود بر دستگاه قضايي را افزايش داد تا آن که سرانجام دو هفته پيش دادگاه انقلاب اراک حکم مصادره وثيقه توانچه را صادر کرد. در پي اين اقدام وي ناچار به تسليم خود به دادگاه و پذيرش اين حکم غيرقانوني شد.






Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen