Mittwoch, 4. August 2010

خانم مريم رجوي جامعه جهاني را به اقدام براي توقف اعدام زندانيان سياسي فرامي خواند







خانم مريم رجوي جامعه جهاني را به اقدام براي توقف اعدام زندانيان سياسي فرامي خواند

خانم مريم رجوي, رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران, صدور احكام جنايتكارانه اعدام و زندانهاي سنگين براي خانواده هاي مجاهدان اشرف و هواداران مجاهدين را نشانه استيصال رژيم آخوندها در قبال استقبال گسترده مردم از مقاومت ايران, به ويژه مجاهدان قهرمان اشرف خواند. وي گفت: ولي فقيه طلسم شكسته آخوندها كه به طور مستقيم اين جنايتها را هدايت مي كند, خام خيالانه مي پندارد كه با اين احكام خواهد توانست اراده مجاهدان و رزم آوران راه آزادي ايران را در هم بشكند. غافل از آن كه اين سبعيتها, اراده مردم ايران را براي تغيير ديكتاتوري ديني دو چندان مي كند. پيكار آزادي بيترديد تا نفي تماميت نظام پليد ولايت فقيه و تحقق آزادي و دموكراسي در ايران ادامه خواهد يافت.

به دنبال تأييد حكم اعدام آقاي جعفر كاظمي، روز يكشنبه10مرداد، بيدادگاه رژيم آخوندي به رياست سردژخيم صلواتي، آقاي جواد لاري را به اعدام, آقاي حميد حائري را به 15سال زندان و تبعيد و آقاي محسن دگمه چي را به 10سال زندان محكوم كرد.

جواد لاري, 55ساله, از بازاريان هوادار مجاهدين خلق و از زندانيان سياسي دهه60, در روز 23شهريور88, بازداشت و به بند209 زندان بدنام اوين منتقل شد و براي اعترافهاي اجباري تحت وحشيانه ترين شكنجه ها قرار گرفت.

حميد حائري , 60ساله, پدر يكي از مجاهدان اشرف, و از زندانيان سياسي دهه60, در روز 15آذرماه, دستگير شد. وي همچنان از عوارض شكنجه و از بيماريهاي مختلف ازجمله بيماري قلبي رنج مي برد. حميد حائري به خاطر شدت بيماريها و بر اثر شدت شكنجه و اعمال فشارهاي فيزيكي و رواني تاكنون دوبار سكته كرده و در وضعيت وخيمي به سر مي برد.

محسن دكمه چي, 53ساله, از بازاريان سرشناس تهران و از زندانيان سياسي دهه60, در روز 16شهريور88, دستگير شد. وي به خاطر حضور دخترش در شهر اشرف مورد غضب وزارت اطلاعات آخوندها قرار داشت. پدر وي, آقاي علي دگمه چي, كه وي نيز از بازاريان قديمي و سرشناس تهران بود, هفته گذشته بر اثر تألمات ناشي از اسارت فرزند و ديگر فشارهاي وارده بر اعضاي خانواده اش درگذشت.

خانم رجوي ضمن هشدار نسبت به شكنجه و اعدام زندانيان سياسي و شرايط وخيم زندانها، دبيركل, شوراي امنيت, كميسر عالي حقوق بشر و ديگر ارگانها و مسئولان ذيربط ملل متحد و همچنين اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو را به اقدام فوري براي جلوگيري از اعدام زندانيان سياسي و رسيدگي سريع به وضعيت وخامت بار زندانها فراخواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

11 مرداد1389 (2اوت 2010)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen