Montag, 13. November 2017

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت *فشار طاقت فرسا بر پرستاران

Bild könnte enthalten: 1 Person

فشار طاقت فرسا بر پرستاران
پرستاران ایرانی که بسیاری از آنها را زنان تشکیل می دهند با فشار کاری طاقت فرسایی دست به گریبانند که حتی منجر به مرگ آنها می شود اما رژیم ایران هیچ رسیدگی واقعی به این معضل نمی کند.
علیرضا آذرپناه رئیس نظام پرستاری شهرستان دورود در خصوص مخاطرات شغلی پرستاران، گفت: استرس های کاری یکی از مخاطراتی است که سبب فرسودگی پرستاران می شود. اضافه کاری های اجباری، حضور در شیفت های کمپلکس و خستگی ناشی از آن و اجبار پرستاران به انجام امور خارج از حیطه شغلی، سبب بروز آسیب های روحی و روانی و جسمی می شوند.
وی راه حل این فشارها را اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در مورد پرستاران دانست که با نوعی بازنشستگی پیش از موعد از فرسودگی افراد در حرفه پرستاری بکاهد. (سایت حکومتی خانه پرستار – ۱۵ آبان ۱۳۹۶)
دیوان عالی اداری رژیم در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۶ اعلام نمود که قانون بازنشستگی با سابقه ۲۰ سال کار شامل پرستاران خواهد شد. اما واقعیت این است که با وجود کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور و وجود ۱۱ هزار پرستار بیکار اعمال این قانون هم به
     ttp://www.women.ncr-iran.org/…/3597-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%…جای اینکه از فشار بر پرستاران ایران بکاهد به فشار بر آنها خواهد افزود. (خبرگزاری رسمی ایرنا – ۱۶ آبان 1396)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen