Dienstag, 14. März 2017

سناتور جان مک‌کین باید با فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران مقابله کرد

سناتور جان مک‌کین
سناتور جان مک‌کین

سناتور جان مک‌کین می‌گوید باید با فعالیتهای بی‌ثبات کننده رژیم ایران مقابله کرد. به‌دلیل بی‌عملی آمریکا در این زمینه متحدان دیرین آمریکا بی‌اعتماد شدند.

مایه تأسف است که پیشرفتهای تاکتیکی در افغانستان به دستاوردهای استراتژیک منجر نشده است. واقعیت غم‌انگیز این است که موضع استراتژیک آمریکا در خاورمیانه از 8سال قبل ضعیفتر شده است. پوتین در روسیه و رژیم ایران و گروه‌های دست‌نشانده تروریستی آن دخالتهای خود را گسترش دادند. این یک شکست نظامی نیست ولی شکست استراتژی و شکست سیاست می‌باشد و بیش از همه یک شکست در رهبری است.

واقعیت این است که برای حداقل 8سال گذشته ما تلاش کردیم جنگ علیه تروریسم را از زمینه ژئوپلیتیک آن جدا کنیم یا همان‌گونه که ژنرال ماتیس گفت دو سال قبل ما در محیطی عاری از استراتژی برای یک مدتی زندگی کرده‌ایم. نتیجه این بوده که نتوانستیم به منازعات ادامه‌دار بپردازیم، به جنگ قدرت و هویتهای فرقه‌یی که حالا در سراسر خاورمیانه شعله‌ور هستند، بپردازیم. ما از وارد شدن در عمل اکراه نشان داده‌ایم و وقتی مجبور شدیم دست به‌عمل بزنیم تنها اقداماتی محدود انجام داده‌ایم. ما با دخالتهای رژیم ایران در منطقه مقابله نکرده‌ایم.

ما با القاعده در شبه جزیره عربستان و یمن جنگیده‌ایم اما از این‌که بگوییم تهدید از طرف حوثیهای دست‌نشانده رژیم ایران است خودداری کرده‌ایم.

در خاورمیانه که در آتش می‌سوزد نفوذ آمریکا کاهش یافته و دشمنان آمریکا جری شده‌اند و دوستان آمریکا دلسرد شده‌اند. این میراث تأسف‌باری است که از دولت اوباما داریم.

سناتور جان مک‌کین افزود: «مقابله با دخالت بدخواهانه رژیم ایران و شبه‌نظامیانش و پرداختن به آینده کردها و جایگاهشان در عراق و پرداختن به حقوق سنیهای ناراضی باید در نظر گرفته شود. به‌دنبال برجام دست نشاندگان رژیم ایران به موشکهای بالستیک این رژیم مجهز شدند بدون این‌که مجازاتی بشوند. سیاست و استراتژی آمریکا برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران که تا لبه جنگ پیش رفته چیست؟ بی‌اعتمادی متحدان منطقه‌یی را چطور می‌خواهیم ترمیم کنیم؟ اینها سؤالهای عمده استراتژیک است که بلاتکلیف مانده‌اند».

https://www.mojahedin.org/news/195117

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen