Sonntag, 5. März 2017

ژنرال جک کین بر ضرورت بازبینی قرارداد اتمی با رژیم ایران تأکید کرد

ژنرال جک کین رئیس مؤسسه مطالعات جنگ
ژنرال جک کین رئیس مؤسسه مطالعات جنگ

ژنرال جک کین رئیس مؤسسه مطالعات جنگ به فاکس‌ نیوز گفت:‌ ما باید از متحدان سنی خود در قبال رژیم ایران دفاع کنیم و توافق اتمی را از این زاویه مورد بازبینی قرار دهیم.

وزیرخارجه آمریکا رکس تیلرسون خواستار بررسی کامل توافق جنجالی اتمی با رژیم ایران می‌باشد. این در حالی است که او با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آینده توافقی که در دوران دولت اوباما بسته شد ملاقات کرد. دونالد ترامپ  آن توافق را همان‌طور که درکارزار انتخاباتی دیدید  یک فاجعه خواند. او گفت ”ممکن است آن را از موضع رئیس‌جمهور پاره کند“. در این قسمت ژنرال جک کین رئیس مؤسسه مطالعات جنگ و تحلیلگر سیاسی فاکس‌نیوز توضیح می‌دهد:
«بازنگری توافق اتمی قطعاً ضروری است، این توافق به‌طور سری به‌دست آمده است. زمانی که این توافق نهایی شد هیچ‌وقت گزارش کاملی از واقعیتها و جزییات کامل به مردم آمریکا داده نشد.

مدتها خبرهایی وجود داشت که نقض‌هایی توسط دولت اوباما در رابطه با این توافق صورت گرفته است، یک بررسی قاطع از اطلاعات و پروتکل‌های آن و آنچه در دست داریم و رژیم ایران آن را تا همین جا نقض کرده نیاز است. سؤال این است که چرا دولت اوباما اطلاعات این توافق را مطرح نکرده بود، بنابر‌این کاری که انجام می‌شود اساساً ضروریست.

آنچه اتفاق افتاد این بود که این اصلی‌ترین ابتکارعمل دولت اوباما طی 8سال بود و دونالد ترامپ آگاه بود این کاری که آنها در خاورمیانه می‌کنند به قیمت متحدان سنی عرب ما تمام شده است، ما رژیم ایران را بالا می‌بردیم و امنیت متحدان سنی عرب را به خطر انداختیم، در نتیجه آنها شدیداً تشویق می‌کنند که دولت ترامپ با آنها رابطه برقرار کند و بگوید که قرار است ما رهبری آمریکا را درخاورمیانه احیا کنیم و بگوییم تهدید اصلی و شماره یک آنها را که رژیم ایران است می‌فهمیم.

https://www.mojahedin.org/news/194605

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen