Donnerstag, 23. März 2017

دادگاه لوکزامبورگ شکایت رژیم ایران را رد کرد و پرداخت غرامت را قانونی اعلام کرد

دادگاه لوکزامبورگ رای به محکومیت رژیم داد

دادگاه لوکزامبورگ رای به محکومیت رژیم داد

خبرگزاری رویتر 2فروردین 96 خبر داد: «قاضی یک دادگاه لوکزامبورگ تقاضای رژیم ایران را برای لغو درخواست غرامت خانواده‌های قربانیان آمریکایی حملات یازده سپتامبر رد کرد. این غرامت از محل دارایی ۱.۶ میلیارد دلاری رژیم ایران که این لوکزامبورگ مسدود شده است پرداخت می‌شود».

به گزارش خبرگزاری رویتر، «این دارایی رژیم ایران که در اختیار یک شرکت نقل‌ و انتقال ارز لوکزامبورگی به نام «کلییراستریم» بود تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی علیه فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران مسدود شده بود». 

گروهی از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی یازده سپتامبر آمریکا به موجب حکم یک قاضی آمریکایی که پذیرفته است حکومت ایران با تسهیل سفر عوامل القاعده به نوعی در آن حملات مشارکت داشته است، توانسته‌اند قاضی لوکزامبورگی را متقاعد کنند که به‌عنوان بخشی از روند دریافت غرامت، دارایی رژیم ایران را با حکم جدیدی دوباره مسدود کنند.

رژیم آخوندی در هفته‌های اخیر تلاش کرده است با اقدامات حقوقی در لوکزامبورگ این حکم قضایی را به چالش بکشد. اما قاضی لوکزامبورگی گفته است که برای تصمیم‌گیری در مورد آزاد کردن یا مسدود نگه‌داشتن اموال رژیم ایران، به یک تحلیل دقیق از روش کار شرکت «کلییراستریم» نیاز است که این مسأله ورای اختیارات اوست.
https://www.mojahedin.org/news/195512

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen