Sonntag, 12. Juni 2016

موج مهاجرت به اروپا از طریق مدیترانه گسترش یافت

پناهجویان

پناهجویان

روز یک‌شنبه ۲۳ خرداد95 گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد بیش از ۱۳۰۰ نفر از مهاجران که با قایق تلاش داشتند خود را به اروپا برسانند، از دریای مدیترانه گرفته است. به این ترتیب شمار از آب‌گرفته‌شدگان طی سه روز گذشته به بیش از سه هزار نفر رسید.

دست‌کم دو هزار نفر روز پنجشنبه گذشته در ۱۵ شناور مختلف، از دریا گرفته شدند.

ایتالیا از مهم‌ترین مبادی اولیه مهاجرانی است که تلاش می‌کنند با گذشتن از دریای مدیترانه خود را به جنوب و سپس به شمال و غرب اروپا برسانند.

گارد ساحلی ایتالیا همراه گروهی دیگر از کشورهای اروپایی ماموریتهایی را برای نجات مهاجران قایق‌سوار و نیز جلوگیری از قاچاق انسان در مدیترانه انجام می‌دهد.

نزدیک به ۵۰ هزار نفر طی سال جاری میلادی خود را به ساحل ایتالیا رسانده‌اند.

با این حال رویتر از آمار وزارت کشور ایتالیا نقل کرده که این شمار ۱۰ درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته میلادی‌ست.

سازمان ملل‌متحد به‌تازگی اعلام کرد: از سال ۲۰۱۴ میلادی (دو سال پیش) تا کنون، بیش از ۱۰ هزار مهاجر در دریای مدیترانه غرق شده‌اند. به گفته این سازمان از ابتدای سال جاری میلادی نیز بیش از ۲۸۰۰ نفر در مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر حکمی که دادگاه عالی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، روز ۱۸ خرداد ماه95، صادر کرد، هیچ‌یک از کشورهای عضو پیمان شنگناجازه ندارند مهاجران را به‌دلیل عبور غیرقانونی از مرز بازداشت کنند. بنا بر برآوردها بیش از یک میلیون مهاجر، در سال گذشته میلادی، وارد اروپا شدند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen