Dienstag, 14. Juni 2016

خبرگزاری فرانسه: یک فرمانده پلیس فرانسه توسط یک فرد هوادار داعش در پاریس کشته شد

نیروهای ویژه پلیس  فرانسه

نیروهای ویژه پلیس فرانسه

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه 24خرداد95 به‌نقل از مقامهای پلیس فرانسه خبر داد:
مردی یک افسر ارشد پلیس و یک زن را با ضربات چاقو به قتل رساند. مهاجم به گروه داعش، اعلام وفاداری و بیعت کرده بود.

سخنگوی وزارت کشور فرانسه گفت: این مرد مهاجم ابتدا ساعت ۲۱ به وقت محلی افسر پلیس را در مقابل خانه‌اش به ضرب چاقو به قتل رساند و سپس یک زن و پسر سه ساله این فرمانده پلیس را در خانه‌اشان در مگناویل در ۴۵ کلیومتری غرب پاریس به گروگان گرفت. پیر انری راندت اضافه کرد: گفتگو با گروگانگیر نتیجه‌یی در پی نداشت و در نهایت نیروهای ویژه پلیس به داخل خانه حمله کرده و فرد مهاجم را از پای درآوردند.

به گفته وی نیروهای پلیس جنازه این زن را در خانه پیدا کردند، اما پسر سه ساله سالم است. سخنگوی وزارت کشور فرانسه گفت: این افسر پلیس توسط این فرد به قتل رسید و جسد زن را نیز در خانه پیدا کردیم. فرد مهاجم یعنی فرد قاتل نیز کشته شد. خوشبختانه پسر بچه که در خانه بود توسط نیروهای پلیس نجات یافت و حالش خوب است.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: شبکه خبری «اعماق» وابسته به داعش، به‌نقل از یک منبع اعلام کرده است که یکی از اعضای این گروه در پاریس دست به‌ عملیات ‌زده است.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به این حمله گفته است حقایق در خصوص این حمله روشن خواهد شد. وی از تشکیل جلسه‌یی در این خصوص در روز سه‌شنبه خبر داده است.

یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفته است مردی چاقو در دست به این پلیس بیرون از خانه‌اش حمله کرد و سپس به داخل خانه رفت و زن و یک کودک را گروگان گرفت.

در همین حال یک منبع به خبرگزاری فرانسه گفته است، پلیس ضدتروریستی در حال تحقیق در خصوص نحوه وقوع این حادثه و همچنین اظهارات فرد مهاجم است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen