Dienstag, 26. Mai 2015

ممانعت از خاکسپاری مجاهد خلق جلال عابدینی که بر اثر محاصره پزشکی در لیبرتی جان باخت

مجاهد خلق سید جلال عابدینی بیست و پنجمین شهید محاصره ضدانسانی در لیبرتی

مجاهد خلق سید جلال عابدینی بیست و پنجمین شهید محاصره ضدانسانی در لیبرتی


تاريخ: PM 10:47:11 1394/3/4
40روز پس از درگذشت مجاهد خلق جلال عابدینی در اثر محاصره پزشکی، نیروهای عراقی هم‌چنان از تحویل پیکر و خاکسپاری او جلوگیری می‌کنند. جلال عابدینی در روز 28فروردین 94 به‌خاطر عمل جراحی دیر هنگام تومور روده در یکی از بیمارستانهای بغداد در گذشت.
این اقدام ضدانسانی و ضداسلامی در حالیست که کلیه اقدامهای اداری و قانونی خاکسپاری به پایان رسیده است. اما صادق محمد کاظم و احمد خضیر که از سوی کمیته سرکوب اشرف، مدیریت لیبرتی را برعهده ‌دارند و در قتل‌عام ساکنان اشرف از سال 1388 دست داشته‌اند، از خاکسپاری پیکر مجاهد شهید جلال عابدینی جلوگیری می‌کنند. مراجعات مکرر نمایندگان و مشاوران حقوقی ساکنان به نیروهای عراقی، یونامی و کمیساریای عالی پناهندگان تا کنون به جایی نرسیده است. این اقدام از مصادیق شکنجه روانی است که به دستور رژیم ایران بر مجاهدان لیبرتی اعمال می‌شود.
مقاومت ایران دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی پناهندگان، کمیسر عالی حقوق‌بشر و مقامات آمریکا را به اقدام فوری برای پایان دادن به این‌گونه اعمال ضدانسانی فرا می‌خواند، اقداماتی که بسیاری از قوانین و میثاقهای بین‌المللی را، که احترام به پیکرهای متوفیان را الزام‌آور می‌شناسد، نقض می‌کند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4خرداد 1394 (25 مه 2015)
http://www.mojahedin.org/news/156409

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen